Samenhuur en andere huurder houdt zich niet aan de regels
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Samenhuur en andere huurder houdt zich niet aan de regels Auteur: Citygirl BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2015 23:33
    —
Goedendag, ik heb samen met mijn onderbuurvrouw een huurcontract obv samenhuur/contractuele medehuur. Wij hebben allebei onze eigen woonlaag en delen alleen gwl en dit contract. In het begin hadden we elkaars sleutels ook, maar sinds onze vriendschap bekoeld is, niet meer. In de algemene bepalingen staat dat onderverhuur en derdengebruik niet is toegestaan op straffe van een boete en uitzetting. Nu weet ik dat zij in januari iemand een maand in haar woonlaag wil zetten. Ze zegt dat ze er geen geld voor krijgt, maar dat geloof ik niet.
Sinds 1 december hebben we een nieuwe huisbaas, die ons al eens heeft verteld ons eruit te willen hebben. Ik wil dus niet dat zij iemand in haar woonlaag zet, ik loop dan het risico uitgezet te worden met een boete. Maw, als zij iets 'verkeerds' uithaalt, ben ik ook aansprakelijk. Ik heb haar op 15 december schriftelijk via email tot 22 december gegeven om toestemming te vragen aan de nieuwe huisbaas. Ze heeft mij mondeling al laten weten dat ze dit niet gaat doen. Wat zijn nu mijn opties? Kan ik haar obv wanprestatie tov oze overeenkomst aansprakelijk stellen voor evt schade die ik straks oploop? En is dat ook haalbaar als het zover komt? Wat moet ik doen om mijn huis niet kwijt te raken? Als ik het de huisbaas zeg, gooit hij mij er ook uit. Als ik het niet vertel, gebeurt dit misschien ook. Ze weigert nog met mij te praten en daarom heb ik sterk het vermoeden dat zij een deal heeft gesloten met de nieuwe huisbaas. Dat ze er iets voor krijgt om eruit te gaan. Kan zij dit zomaar in haar eentje doen?

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: di 22 dec 2015 11:17
    —
Maak geen slapende honden wakker, dus informeer de verhuurder niet. Mail haar enkel nog dat u haar gezien haar handelen en nalaten aansprakelijk houdt voor alle eventuele schade.

#3:  Auteur: Rienzilla BerichtGeplaatst: wo 30 dec 2015 16:05
    —
Puur uit nieuwsgierigheid. Op welke grond zou de medehuurder aansprakelijk zijn? Wanprestatie plegen onder een overeenkomst levert immers niet zonder meer een onrechtmatige daad op. En de medehuurder pleegt ook geen wanprestatie jegens de andere medehuurder lijkt me?

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl