Schoolopdracht: geheimhoudingsverklaring dwingend/aanvullend
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Schoolopdracht: geheimhoudingsverklaring dwingend/aanvullend Auteur: rinus verwoekeraar BerichtGeplaatst: di 19 mei 2015 15:27
    —
Dag! Ik heb een vraag waar ik echt niet uit kom voor mijn studie, uiteraard voor het vak Recht. De vraag is als volgt:

"Geeft de Nederlandse wet dwingende of aanvullende regels omtrent geheimhoudingsverklaringen en zo ja, waar? Zo niet, welke regels zijn dan toepasselijk?"

Ik kom er echt niet uit. Kan iemand mij helpen?
Shocked

#2: Re: Schoolopdracht: geheimhoudingsverklaring dwingend/aanvullend Auteur: BartL BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015 14:53
    —
rinus verwoekeraar schreef:
Dag! Ik heb een vraag waar ik echt niet uit kom voor mijn studie, uiteraard voor het vak Recht. De vraag is als volgt:

"Geeft de Nederlandse wet dwingende of aanvullende regels omtrent geheimhoudingsverklaringen en zo ja, waar? Zo niet, welke regels zijn dan toepasselijk?"

Shocked

Zonder context wij ook niet...

#3:  Auteur: Bronza BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015 15:15
    —
Enige context waarin deze vraag relevant zou kunnen zijn, is denk ik in de context van de Wbp.. anders is het een erg vage slechte vraag

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015 0:25
    —
Geheimhoudingsverklaringen zijn niet apart geregeld in het BW (zoals bijv. huurcontracten wel). De regels van boek 6 (en 3) BW zijn dus van toepassing.

(Ik ga ervan uit dat het gaan om een geheimhoudingsovereenkomst (in het Engels een non-disclosure agreement / NDA).)

#5: Re: Schoolopdracht: geheimhoudingsverklaring dwingend/aanvullend Auteur: BartL BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015 8:07
    —
BartL schreef:
rinus verwoekeraar schreef:

Shocked

Zonder context wij ook niet...

bona fides schreef:
Geheimhoudingsverklaringen zijn niet apart geregeld in het BW (zoals bijv. huurcontracten wel). De regels van boek 6 (en 3) BW zijn dus van toepassing.

(Ik ga ervan uit dat het gaan om een geheimhoudingsovereenkomst (in het Engels een non-disclosure agreement / NDA).)

Bronza schreef:
Enige context waarin deze vraag relevant zou kunnen zijn, is denk ik in de context van de Wbp.. anders is het een erg vage slechte vraag

Ik kan het niet laten. QED Cool

Ik kan mij overigens niet voorstellen dat een schoolopdracht niet meer context geeft bij deze vraag of een geheimhoudingsverklaring en geheimhoudingsovereenkomst door elkaar haalt.

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl