Oproep bedrijfsarts
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Oproep bedrijfsarts Auteur: De Graaf BerichtGeplaatst: di 27 mei 2014 19:52
    —
Hallo
Case: wordt gebeld door de zaak op mijn gsm en krijg bericht via sms en prive mail dat ik binnen 3 uur moet verschijnen bij de bedrijfsarts.
dit bericht is mij niet bereikt ivm ziek op bed.
nu aangetekende brief en mijn salaris wordt opgeschort. teminste tot volgende week maandag want moet dan weer verschijnen.

Mijn huistelefoon is niet gebeld want deze heb ik wel op mijn slaapkamer staan. en heb dus deze oproep gemist en ben niet verschenen bij de bedrijfsarts

Volgens de directie mag hij dit doen ivm de wet poort wachter

wie kan mij hier advies in geven

#2:  Auteur: marja.verstralen BerichtGeplaatst: wo 28 mei 2014 19:38
    —
Op grond van art. 7:629 lid 1 BW moet de werkgever u loon doorbetalen tijdens ziekte.
U heeft dat recht onder andere niet, wanneer u zonder deugdelijke grond weigert mee te werken aan door de werkgever, of door de Arboarts gegeven redelijke voorschriften die erop gericht zijn u passende arbeid te laten verrichten (art. 7:629 lid 3 onder d).

U zou dus bij uw werkgever kunnen aangeven dat u wel een deugdelijke grond had om medewerking te 'weigeren'. U was immers te ziek om binnen drie uur bij de Arboarts te kunnen verschijnen en had bovendien alleen uw vaste telefoon bij uw bed staan, zodat u de oproep gemist heeft. Geef aan, dat u bereid bent zo spoedig mogelijk te verschijnen. Als dat niet gaat, zorg dan dat u een doktersverklaring heeft.

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl