Garantie Termijn, Ondeugelijk product
#1: Garantie Termijn, Ondeugelijk product Auteur: DonFrank
Geplaatst: do 10 apr 2014 19:58
Ik heb mijn laptop nu 2,5 jaar, het moederbord is 7 maanden geleden vervangen omdat de accu aansluiting los zat. Dit viel nog onder hun garantie van 2 jaar, maar nu gebeurt het wederom. Echter bieden ze maar 6 maanden garantie op gerepareerde/vervangen onderdelen waardoor ik nu een prijsopgave krijg van 237,-. Volgens de wet heb ik volgens mij minimaal 3 en maximaal 5 jaar recht op een deugelijk product.
Wat kan ik nu doen?
|
#2: Re: Garantie Termijn, Ondeugelijk product Auteur: Alfatrion
Geplaatst: vr 11 apr 2014 13:12
Volgens de wet heb je recht om bij aflevering een conform product te krijgen. Wanneer je een non-conform product kreeg dan heb je recht op herstel of vervanging. Maar daarvoor moet wel eerst vaststaan dat je bij aflevering een non-conform product heb geleverd.
In de wet zijn geen harde termijn opgenomen. Laptops gaan gemiddeld genomen langer mee 2,5 jaar. Maar daarmee staat nu nog niet vast dat je destijds een non-conform hebt gekregen. Wat is de oorzaak van dit gebrek?
|
#3: Auteur: DonFrank
Geplaatst: vr 11 apr 2014 14:15
Een echte oorzaak is er niet, het lijkt mij niet te liggen aan het gebruik, eerder aan het feit dat het versleten is... Originele bonnen heb ik liggen.
|
|