Een huisgenoot eruit willen hebben
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Een huisgenoot eruit willen hebben Auteur: William198888 BerichtGeplaatst: di 18 mrt 2014 17:31
    —
Hallo,

Aangezien ik en mede-huisgenoten al verscheidene pogingen hebben ondernomen om een huisgenoot uit huis te krijgen, vroeg ik me af wat de juridische mogelijkheden hiervan zijn. Ik besef dat je als huurder veel rechten hebt, en niet zomaar uit je kamer kan worden gezet.

De persoon in kwestie overschrijdt continue fatsoensgrenzen. Onaangekondigd binnen komen op kamers, ook als personen ' nee' roepen. Bewust urineren naast het toilet in plaats van erin, het vervolgens niet opruimen.

Kunnen we als medebewoners ( allen medehuurders), iets doen hieraan? De huisbaas is de enige hoofdhuurder bij mijn weten.

#2: Re: Een huisgenoot eruit willen hebben Auteur: dr.dunno BerichtGeplaatst: wo 26 mrt 2014 23:22
    —
William198888 schreef:
Hallo,

Aangezien ik en mede-huisgenoten al verscheidene pogingen hebben ondernomen om een huisgenoot uit huis te krijgen, vroeg ik me af wat de juridische mogelijkheden hiervan zijn. Ik besef dat je als huurder veel rechten hebt, en niet zomaar uit je kamer kan worden gezet.

De persoon in kwestie overschrijdt continue fatsoensgrenzen. Onaangekondigd binnen komen op kamers, ook als personen ' nee' roepen. Bewust urineren naast het toilet in plaats van erin, het vervolgens niet opruimen.

Kunnen we als medebewoners ( allen medehuurders), iets doen hieraan? De huisbaas is de enige hoofdhuurder bij mijn weten.

Huisbaas erop aansprekenen en zo nodig schriftelijk (incl. aangetekend) aansprakelijk stellen voor gederfd huurgenot met het stellen van een termijn van twee weken om het op te lossen. Indien dit geen soelaas biedt de huurcommissie inschakelen, zij kunnen in algemene zin aan verhuurders een korting van tot 80% op de basishuur opleggen hangende het niet opgelost zijn van bepaalde problemen.

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl