Advies mbt inbreuk privacy - stalking- computervrede breuk?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Advies mbt inbreuk privacy - stalking- computervrede breuk? Auteur: sencie1985 BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2014 16:23
    —
Wellicht dat iemand mij kan helpen;

Er is gebleken dat doormiddel van een babyfoon 3 jaar lang is afgeluisterd en mee gekeken in ons huishouden door een ex partner. Ik heb hiervan inloggegevens. Is duizende keren het geval geweest, ook op dagen dat de zoon uit eerder relatie niet in huis was.

Er is tevens nooit op wat voor manier te kennen gegeven dat de ex partner wellicht zou twijfelen of de zorg wel goed zou zijn etc. maw, geen reden om dit te doen.

Nav aangifte die is gedaan geeft justitie aan dat gezien het feit het een ex partner betreft en deze hoogstwaarschijnlijk makkelijk toegang kon verschaffen tot het inlogaccount van mijn partner dit niet tot vervolging kan leiden daar mijn partner haar niet officieel heeft ontboden vanaf het moment dat zij niet meer in het huis woonde?

Ik kan niet begrijpen dat dit juist is en wil kijken hoe ik hier andere juridische stappen in kan zetten.

Heeft iemand advies ? Valt dit onder civiel recht?

#2: Re: Advies mbt inbreuk privacy - stalking- computervrede breuk? Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: do 03 apr 2014 14:56
    —
sencie1985 schreef:
Heeft iemand advies ? Valt dit onder civiel recht?
Ik heb momenteel érg weinig tijd, maar ik kan je vraag makkelijk beantwoorden met een Nee.
Dit valt niet onder civiel recht maar onder het strafrecht.
Ik kan de motivering van justitie niet volgen dus - als je nadere stappen wilt ondernemen - benader een advocaat (eerste uur is meestal gratis) laat hem/haar de documenten (proces verbaal / besluit tot niet vervolging van de officier van justitie) lezen en vraag of dat deze denkt dat een klacht wegens niet vervolging zin heeft.

Ter informatie:
Artikel 12 Wetboek van Strafvordering schreef:
  1. Wordt een strafbaar feit niet vervolgd, de vervolging niet voortgezet, of vindt de vervolging plaats door het uitvaardigen van een strafbeschikking, dan kan de rechtstreeks belanghebbende daarover schriftelijk beklag doen bij het gerechtshof, binnen het rechtsgebied waarvan de beslissing tot niet vervolging of niet verdere vervolging is genomen, dan wel de trafbeschikking is uitgevaardigd. Indien de beslissing is genomen door een officier van justitie bij het landelijk parket of bij het functioneel parket, is het gerechtshof te 's-Gravenhage bevoegd.
  2. Onder rechtstreeks belanghebbende wordt mede verstaan een rechtspersoon die krachtens zijn doelstelling en blijkens zijn feitelijke werkzaamheden een belang behartigt dat door de beslissing tot niet vervolging of niet verdere vervolging rechtstreeks wordt getroffen.

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl