Arbeidsovereenkomst contra nieuw CAO
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Arbeidsovereenkomst contra nieuw CAO Auteur: jomatjes BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 5:21
    —
Beste mensen,

In mijn arbeidsovereenkomst word verwezen naar de CAO die toen van toepassing was.
In deze CAO stond/staat dat ik b.v. recht heb op ORT-toeslag(onregelmatigheidstoeslag) over mijn vakantiegeld.
Jaren later is ons bedrijf overgenomen door een ander bedrijf, wij zijn overgenomen.
Nu hebben we (als beveiliging) een nieuw CAO waarin word bepaald dat er geen ORT meer word betaald over vakantiegeld.
Echter wat is nu leidend.... mijn arbeidsovereenkomst, die verwijst naar een oud CAO of....de nieuwe CAO.
Ik heb nooit een nieuwe arbeidsovereenkomst getekend.
Mogen ze de ORT zonder pardon afpakken, of kan ik rechten ontlenen aan mijn arbeidsovereenkomst en oude CAO (met ORT).

Jomatje

#2:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 10:10
    —
Als de oude CAO vervangen is door de nieuwe geldt de nieuwe CAO.
Dan is het niet "zonder pardon" afpakken, maar dan is er waarschijnlijk al behoorlijk over gediscussieerd door de bonden toen de CAO vernieuwd werd.
Je kunt in ieder geval geen rechten ontlenen aan de oude CAO.

#3:  Auteur: jomatjes BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 18:09
    —
Beste,

Volgens de vakbond zijn de bepalingen uit de oude CAO onderdeel gaan uitmaken van mijn individuele arbeidsovereenkomst.
(Van de oude CAO mag alleen in positive zin worden afgeweken.)
Volgens mijn werkgever is hier niks van waar....en val ik gewoon onder de oude CAO.
Is dit iets om "rechtbijstand" te vragen ?

#4:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: do 13 feb 2014 18:56
    —
Dan zou ik zeker afgaan op het advies van de vakbond.
Zij kunnen hier ook bijstand in verlenen.

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl