Verbondenheid huurovereenkomst en financieringsovereenkomst
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Verbondenheid huurovereenkomst en financieringsovereenkomst Auteur: Cognitio BerichtGeplaatst: di 04 feb 2014 9:55
    —
Een koopovereenkomst en een financieringsovereenkomst omtrent een pand worden tegelijk afgesloten tussen A (koper) en B (verkoper). De financieringsovereenkomst wordt afgesloten met de partner van de verkoper, C, die hiervoor een eigen B.V. heeft opgericht, B.V. C. Bij deze overeenkomst heeft de partner (als B.V. dus) zich vrijgetekend voor gebreken die eventueel ontstaan in de huurovereenkomst.

De koopovereenkomst tussen A en B wordt succesvol ontbonden op grond van tekortkomen in de nakoming, waarbij de benadeelde schadevergoeding vordert van B.

Ik vraag mij nu twee dingen af:
- Als B niet genoeg vermogen bezit, kan de B.V. C dan daarnaast aangesproken worden voor de geleden schade, en zo ja op welke grond?
- Kan de financieringsovereenkomst (die dus gericht was op het financieren van de reeds ontbonden overeenkomst) nu ook ontbonden worden, en zo ja op welke grond?

Ik hoop dat jullie me hierover duidelijkheid kunnen verschaffen. Bij voorbaat dank!

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl