Verschillende contracten binnen mijn jaarcontract, mag dit?
#1: Verschillende contracten binnen mijn jaarcontract, mag dit? Auteur: priscilla89
Geplaatst: di 17 sep 2013 14:28
Ik ben sinds 1 januarie 2013 werkzaam als flexer binnen de gehandicaptenzorg met een voorovereenkomst(0 uren contract) van een jaar. Nu is er per mei 2013 een contract van bepaalde tijd(60%) voor ziekteverlof afgesloten tot oktober 2013 op een vaste locatie binnen deze stichting. Omdat deze afliep en ze me op de lokatie nog steeds nodig hadden is er opnieuw een contract afgesloten voor zwangerschapsverlof tot 1 maart 2014(ook voor 60%=60% van 36 uur). Naast deze contracten heb ik gewoon nog geflext in mijn flexcontract op andere locaties zodat ik aan genoeg uren kom zodat ik mezelf en mijn dochter kan onderhouden. Nu werd mij van de week verteld dat ik er per 1 januari uit moet voor minimaal 3 maanden omdat ze me geen vast contract mogen aanbieden maar dat ze me daarna graag weer terug zien omdat ze toch wel heel tevreden zijn. Mag dit zomaar? contracten in contracten? Ik hoef niet persee een vast contract ben al blij als hij weer met een jaar verlengd wordt. Ze vroegen mij om dit zelf uit te zoeken, volgens hun moet ik er echt 3 maanden uit. Wie kan mij hierbij helpen?
Alvast bedankt,
Priscilla
|
#2: Re: Verschillende contracten binnen mijn jaarcontract, mag dit? Auteur: DENNIS79
Geplaatst: do 10 okt 2013 11:33
priscilla89 schreef: | Ik ben sinds 1 januarie 2013 werkzaam als flexer binnen de gehandicaptenzorg met een voorovereenkomst(0 uren contract) van een jaar. Nu is er per mei 2013 een contract van bepaalde tijd(60%) voor ziekteverlof afgesloten tot oktober 2013 op een vaste locatie binnen deze stichting. Omdat deze afliep en ze me op de lokatie nog steeds nodig hadden is er opnieuw een contract afgesloten voor zwangerschapsverlof tot 1 maart 2014(ook voor 60%=60% van 36 uur). Naast deze contracten heb ik gewoon nog geflext in mijn flexcontract op andere locaties zodat ik aan genoeg uren kom zodat ik mezelf en mijn dochter kan onderhouden. Nu werd mij van de week verteld dat ik er per 1 januari uit moet voor minimaal 3 maanden omdat ze me geen vast contract mogen aanbieden maar dat ze me daarna graag weer terug zien omdat ze toch wel heel tevreden zijn. Mag dit zomaar? contracten in contracten? Ik hoef niet persee een vast contract ben al blij als hij weer met een jaar verlengd wordt. Ze vroegen mij om dit zelf uit te zoeken, volgens hun moet ik er echt 3 maanden uit. Wie kan mij hierbij helpen?
Alvast bedankt,
Priscilla |
Het lijkt er op dat je werkgever gelijk heeft voor zover hij zegt dat je bij het volgende contract voor vast in dienst komt. Een en ander is wel knullig geregeld, omdat de uitbreiding van uren en/of wijziging van taken ook binnen een bestaande arbeidsovereenkomst hadden kunnen plaatsvinden. Dat lijkt nu echter te laat...
|
|