Ex wil terug in woning die ik 100% betaal. Kan dat?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Ex wil terug in woning die ik 100% betaal. Kan dat? Auteur: Theodaal BerichtGeplaatst: do 15 aug 2013 22:56
    —
gehuwd in gemeenschap van goederen, bij scheidingsconvenant is afgesproken dat ik alle kosten van de gezamenlijke woning blijf betalen tot dat deze verkocht is. Bij verkoop wordt de opbrengst 50/50 verdeeld.
Ik blijf ook zolang in de woning wonen, mijn ex is verhuisd naar een andere woning.
Die woning wordt eerst voor een bepaalde periode gehuurd, totdat de hypotheek voor die woning rond is, waarna mijn ex die woning koopt.

Nu lijkt het erop dat zij de hypotheek voor die nieuwe woning niet
voor elkaar krijgt en meldde mij vorige week dat zij dan weer terug komt
in 'onze' woning omdat ze dat recht heeft.
Een horor-scenario, los van een eventueel 'recht'.

Heeft zij dit recht inderdaad?
Ik betaal volledige hypotheek, verzekeringen, belastingen,onderhoud,etc. Geeft dat geen bepaalde rechten?

Hoop dat iemand hier écht iets van weet.

Bij voorbaat dank,

Theo

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 15 aug 2013 23:08
    —
Als de echtscheiding al rond is, dan heeft zij dat recht m.i. niet. Jij woont daar nu.

Als de echtscheiding nog niet rond is, dan gaat het om de echtelijke woning en heeft zij in beginsel het recht om daar te wonen. Jij kunt dan echter de rechter verzoeken het gebruik van de woning op de voet van art. 822 Rv aan jou toe te wijzen.

#3:  Auteur: Theodaal BerichtGeplaatst: vr 16 aug 2013 10:02
    —
Dank Bona Fides,

echtscheiding is al rond, ingeschreven bij burgerlijke stand.
M.I. heeft zij dat recht ook niet, maar dat is niet meer dan een gevoel.
Enig idee o.g.v. welk artikel o.i.d. het niet zou kunnen?

#4:  Auteur: Advb BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2013 9:59
    —
In principe moet het convenant daarin voorzien. Wie mag volgens het convenant in de woning blijven wonen en je bent er.

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl