Click and buy
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Click and buy Auteur: Djeba BerichtGeplaatst: wo 17 jul 2013 22:20
    —
Ik kreeg onlangs een mailtje van Click and buy en daarin stond:


Dear Mr. xxxx,

Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.

You have a second account 10xxxx896 which was sent to a collection agency.

Despite several demand notes regarding the outstanding amount of 23,00 euro's , we did not received payment at this stage. Therefore -as previously stated- your case has already been handed over to a collection agency.

Please refer directly to Intrum Justitia in order to retrieve the exact amount owed and the payment details. Intrum Justitia can be reached at:

Intrum Justitia Nederland B.V.,
Postbus 84096, 2508 AB Den Haag,
Nederland
Tel: +31-(0)70-452 7000.
Fax: +31-(0)70-452 8980


Please select answer or reply when responding to this e-mail as opposed to sending a new e-mail as this will aid us in resolving your issue with more efficiency.

Yours sincerely,

ClickandBuy Service-Team


Ze zeggen dat ze het openstaande bedrag van 23,00 euro in 2007 hebben overgedragen aan het incassobureau "Intrum Justitia".
Ik heb contact met ze gehad, maar ze vertelden dat ik geen openstaande vorderingen heb bij Intrum Justitia. Ze wilden mijn naam en adresgegevens, ook uit die uit het verleden, maar Intrum Justitia zei dat ik geen openstaande vorderingen had. Zullen ze deze mededelingen hebben verzonnen om mij bang te maken?

Wat nu?

#2:  Auteur: Rechtstreeks BerichtGeplaatst: do 18 jul 2013 0:15
    —
Het kan zijn dat dit een van de nu o zo populaire fishing-mails is. Mogelijk staat er in dit bericht ook een link naar een site, klopt dat?

Je hebt goed gedaan om het bedrijf te contacteren. Zij gaven aan dat er geen openstaande bedrag van € 23,00,- van u is. Als je het niet helemaal vertrouwd dan mail/schrijf je ze aan met het verzoek te reageren op jouw mail/schrijven. Dan heb je het in ieder geval zwart op wit staan.

#3:  Auteur: DeSelder BerichtGeplaatst: do 18 jul 2013 9:17
    —
Even gegoogled:

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?p=868300

http://www.heise.de/newsticker/meldung/Gestohlene-PwC-Datensaetze-fuer-Missbrauch-von-Click-Buy-benutzt-Update-203979.html

Waarschijnlijk proberen ze je op te lichten.

#4: Opgelost! Auteur: Djeba BerichtGeplaatst: di 23 jul 2013 0:02
    —
Ik heb een mailtje gestuurd naar complaints@clickandbuy.com. En kreeg de volgende reactie:

Dear Mr. xxxx,

Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.

We have come to a conclusion regarding your complaint and believe that your statement is plausible to some extent and hence your complaint is partly justified.

We would like to offer you the following settlement:

Please arrange for the transfer of the outstanding payment of

EUR 23,97

to the following bank account:

Account Holder: ClickandBuy International Ltd.
Account Number: 18.41.23.410
Name of the Bank: Rabobank Roermond

Please do not forget to state your customer number as the transfer’s reference number so that we can identify the incoming payment. Your customer number is 10***896.

In case you are not satisfied with this resolution you have the option to appeal to the Financial Ombudsman Service (FOS) within six months.

ClickandBuy International Limited is a member of the Financial Ombudsman Service (FOS) which has been put in place by the Financial Conduct Authority (FCA) as an independent institution for dispute settlement in the financial business sector. Their service is free of charge. The cases revised by the Financial Ombudsman Service however underlie certain restrictions. For further information please contact the FOS:

Financial Ombudsman Service

South Quay Plaza
183 Marsh Wall
London
E14 9SR
United Kingdom

+44 845 080 1800

http://www.financial-ombudsman.org.uk

Alternatively please refer to the FOS explanatory consumer leaflet:
http://www.financial-ombudsman.org.uk/publications/consumer-leaflet.htm


Upon request we will send you a hard copy of this leaflet via mail.


Yours sincerely,


Click and Buy Complaints Management Team



Dus ik hoef alleen de 23,97 euro te betalen!! Opgelost dus!! Dus ze vonden dat ik in mijn recht stond!! Niets incassobureau dus!!


Laatst aangepast door Djeba op do 20 feb 2014 23:22, in totaal 3 keer bewerkt

#5:  Auteur: dr.dunno BerichtGeplaatst: di 23 jul 2013 19:40
    —
Tja, als je vindt dat het een goede oplossing is, dat als je meer betaalt dan wat ze oorspronkelijk van je vroegen, waar je kennelijk de rechtmatigheid voorheen ook nog van betwistte, wat valt er dan nog toe te voegen?

Wellicht dat als je nu betaalt aan degene die zegt de vordering te hebben overgedragen je niet bevrijdend betaalt. En die clowns van Intrum Justitia moet je al helemaal niet gegevens geven, tenzij je jezelf graag in de voet schiet. Overigens verjaren vorderingen na 5 jaar, een vordering van 2007 is dus sowieso niet te gelde te maken. Wat overigens ook niet bedrijven als IJ tegenhoudt om ze desalniettemin voor een habbekrats op te kopen om alsnog mensen te intimideren tot betalen, genoeg die er alsnog intrappen, blijkt maar weer.

#6:  Auteur: Djeba BerichtGeplaatst: wo 24 jul 2013 18:13
    —
Gelukkig heb ik wel "bevrijdend" betaald. Click and Buy heeft inmiddels het openstaande bedrag van 23,97 euro binnengekregen op hun rekening en hebben daarop mijn account weer vrijgegeven, wat eerst geblokkeerd was. Dat Intrum Justitia-verhaal was gewoon om me bang te maken. Ik vind dat Click and Buy sowieso al moeilijk doet om een relatief klein openstaand bedragje van 23,97 euro en dat door te geven eventueel aan Intrum Justitia.
Als ik nou een bedrag van 2000 euro open had staan bij Click and Buy, dan had ik het me inderdaad kunnen voorstellen dat ze het openstaande bedrag doorspelen aan Intrum Justitia.
En inderdaad: Na 5 jaar is het verjaard!
Ik betaal nu voortaan niet meer via Click and Buy, maar gewoon weer via een Ituneskaart.

#7: Update Auteur: Djeba BerichtGeplaatst: ma 29 jul 2013 12:13
    —
Vandaag heeft Click an Buy mijn account weer vrijgegeven!! Maar om verder gedoe in de toekomst te voorkomen heb ik het account maar direct weer gesloten! Ik maak nu weer gebruik van de ituneskaart als wettig betaalmiddel om mijn apps en muziek te kopen.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl