WAO in Buitenland | hoorzitting UWV
#1: WAO in Buitenland | hoorzitting UWV Auteur: marla9
Geplaatst: wo 08 mei 2013 6:53
Goedendag,
ik zit in de WAO en woon in het buitenland en heb problemen met UWV.
N.a.v. het probleem heb ik een bezwaar ingediend.
Ik ontving netjes een brief voor uitnodiging tot een hoorzitting.
Helaas was de ontvangstdatum ruim na de datum dat zij die weer terug wilde ontvangen (dus buiten reactietijd ontvangen).
Ik wil wel een hoorzitting, en het liefst niet telefonisch zelf aangezien ik en geen telefoon heb en ik een derde wil laten spreken - al weet ik niet wie.
Ik vraag advies over hoe te werk te gaan:
- te laat ontvangen van de brief hoorzitting
- alsnog recht tot hoorzitting aanvragen (opeisen? of hoe dat ook heet)
- en advies over mogelijkheden een derde - liefst rechtspersoon - in Nederland het gesprek te laten voeren.
Hartelijk dank,
marla
|
#2: Auteur: uwv_webcare
Geplaatst: vr 10 mei 2013 10:38
Beste Marla,
Er was een hoorzitting gepland voor je bezwaarzaak, maar je hebt de uitnodiging te ontvangen.
Hierdoor heb je een aantal vragen.
Je kan telefonisch of schriftelijk bij UWV vragen om opnieuw een hoorzitting in te plannen omdat je de uitnodiging te laat hebt ontvangen.
Je kunt UWV vanuit het buitenland bereiken via telefoonnummer: +31 88 898 20 01.
Tijdens deze hoorzitting kan je jezelf laten vertegenwoordigen door iemand anders.
Je kunt iemand (familie,kennis) hiervoor machtigen met behulp van dit formulier. Betreft het bijv. een advocaat , procureur of een vakbond/rechtsbijstandverzekeraar.
Dan hoeft er geen schriftelijke machtiging meegegeven worden.
Actuele informatie over de hoorzitting en deskundige hulp of getuigen vind je hier.
Met vriendelijke groet,
Ella
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
|
#3: Re: WAO in Buitenland | hoorzitting UWV Auteur: marla9
Geplaatst: vr 10 mei 2013 21:58
marla9 schreef: | aangezien ik en geen telefoon heb |
Beste uwv,
ook al stel ik een reaktie op prijs, de brief kwam veel te laat bij mij aan, en ik heb duidelijk gemeld dat ik niet kan bellen (naast andere redenen zijn de kosten niet te betalen!)
Maar toch bedankt voor het telefoonnummer.
Mijn vragen over wie kwamen na het raadplegen van de website maar dat stond niet in mijn vraag dus wellicht had ik niet gezocht. Ik word radeloos van het uwv.
Mijn ervaringen bij uwv tekenen het antwoord. Brieven worden ook niet of half gelezen en antwoorden sluiten niet aan bij de vraag...al is dat hier deels niet aan de orde, maar het zit mij allemaal erg hoog.
Ik ben hier voor mijn gezondheid en allerlei onnodig 'gedoe' bij uwv kost me veel te veel. In plaats daarvan zou uwv veel sneller 'van mij af zijn' als ze me duidelijk en snel de 'juiste' behandeling gaven. Gewoon volgens de wet maar wel correct.
Ik kan helaas inmiddels een boek schrijven over de onkunde en specifieke zeer grote fouten.
Hierdoor ken ik inmiddels ook de Nationale Ombudsman en ben nog altijd iedere keer Geheel in het Gelijk gesteld... waarom gebeurd dit als ik zo graag ook van 'jullie' af wil!
|
|