Gewerkt maar geen salaris
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Gewerkt maar geen salaris Auteur: kutera BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 14:04
    —
Hallo.

Mijn zoon heeft een aantal maanden bij een recycling bedrijf gewerkt met een 0 uren contract.
De omstandigheden waren echter daar zo slecht dat hij eind Maart gestopt is met werken daar.
Nu heeft hij over de maand Maart nog steeds geen salaris ontvangen en is hij gisteren naar deze werkgever gegaan om te vragen waar zijn salaris blijft.
Deze heeft nu gezegt dat hij geen salaris krijgt omdat hij weg gegaan is en deze werkgever daarom iemand van een uitzendburo heeft moeten laten komen.
Nu heb ik gisteren de administratie gebeld en gevraagt wat er nu aan de hand was en waarom er geen salaris werd uit betaald.
Ik kreeg hetzelfde verhaal.
Wat kunnen wij hier nu aan doen.
Mijn zoon werkte daar 6 dagen per week , 14 uur per dag.

Gr. Beata.

#2:  Auteur: Mkloostra BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 14:50
    —
Ten eerste kunt u een sommatie sturen naar de werkgever waarin u aangeeft dat uw van plan bent een advocaat in de arm te nemen als niet binnen bijv 3 dagen betaald wordt. Meestal wordt het de werkgever dan te heet onder te voeten en zal hij het salaris uitbetalen. Mocht dit echter niet zo zijn, adviseer ik om een advocaat in te schakelen die het achterstallige loon via de rechter vordert.

#3:  Auteur: marja.verstralen BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 18:02
    —
Dat lijkt me een goed advies, de sommatiebrief en een advocaat. Het zal de werkgever dan heet onder de voeten worden, want de vertragingsschadevergoeding bij te laat betalen van loon loopt al snel op tot 50% van het loon, zie art. 7:625 lid 1 Burgerlijk Wetboek (BW). Daarbovenop komt ook nog eens wettelijke rente (art. 6:119 en 120 BW).

#4:  Auteur: kutera BerichtGeplaatst: wo 10 apr 2013 22:09
    —
Bedankt voor jullie snelle antwoord.
De brief zal morgen bezorgt worden en dan is het afwachten.

Gr. Beata

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl