Mondelinge afspraken betreft loon en aantal uren
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Mondelinge afspraken betreft loon en aantal uren Auteur: BobbyRoss BerichtGeplaatst: do 14 mrt 2013 22:45
    —
Hallo,

Sinds 14 November doe ik werkzaamheden voor een bedrijf.
In de voorafgaande sollicitatie zijn we mondeling overeen gekomen, dat ik zou gaan werken volgens het cao van de beveiliging en in welke functie schaal dit zou zijn. Dit eerst volgens een 0 uren contract. Hierbij is geen eind datum afgesproken.
De uren die mij met letterlijke woorden zijn beloofd, zouden 40 uur per week zijn.

Nu zijn we dus een aantal maanden verder en heb ik tot op heden geen schriftelijk contract gezien, terwijl ik hier meerdere malen om heb gevraagd.
Ook is mijn beloning niet volgens afspraak, want mijn onregelmatigheid word niet uitbetaald.
Ze betalen opeens uit via een intern uitzend bureau.

Tijdens vergaderingen is aangegeven dat ze mij binnenkort een contract voor bepaalde uren willen aanbieden. Dit is tot op heden nog niet gebeurt.
Wanneer ik contact zoek met de manager of mijn hoofd surveillant over bovenstaande, vertellen ze telkens dat ze er werk van gaan maken. Tot op heden geen resultaat.
Die manager en hoofd surveillant zijn ook de mensen, waarbij ik mijn sollicitatie heb gehad en waar ik dus de mondelinge afspraken mee heb gemaakt.

Vorige week heb ik voor de zoveelste keer een mail gestuurd waarin ik om uitleg vraag, waarom er is afgeweken van onze mondelinge afspraken wat betreft beloning en aantal uren.
Ook heb ik aangegeven, dat ik nu na meer dan 3 maanden wel een contract wil, volgens het afgesproken cao voor het gemiddeld aantal uren, wat ik tot op heden gemaakt heb.

Ook hier weer geen reactie op gehad.

Wat zou ik nu nog kunnen doen om toch vriendelijk hun te dwingen mij het contract te verstrekken wat mondeling is overeen gekomen?
En heb ik nu daadwerkelijk recht op een bepaald aantal uren, omdat ik er al meer dan 13 weken werk?

Bedankt en vriendelijke groet.

#2:  Auteur: marja.verstralen BerichtGeplaatst: vr 15 mrt 2013 13:04
    —
Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, alleen is niet te bewijzen. Dat is een probleem.
Na drie maanden werken kunt u een beroep doen op het rechtsvermoeden van art. 7:610b Burgerlijk Wetboek: de arbeid wordt vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde arbeidsomvang van de afgelopen drie maanden.

Is de beloning door het interne uitzendbureau een soort payrollconstructie? De werkgever mag alleen overstappen op een payrollconstructie met uw uitdrukkelijke toestemming.

#3:  Auteur: BobbyRoss BerichtGeplaatst: vr 15 mrt 2013 16:36
    —
Hallo Marja,

Bedankt voor het antwoord. Het lijkt mij ook idd. erg lastig om het een en ander te bewijzen.
Doordat ze nergens een antwoord op geven en helemaal niets oevr contracten op papier zetten, weet ik niet eens of het een payroll constructie is.
Zover ik weet en ik weet vrij ver in dit geval, heb ik hier totaal geen toestemming voor gegeven.

Gisteren een gesprek gehad met een hulpje van de hogere heren, die op de werkvloer een collega is. Hij lijkt begrip te hebben voor mijn klacht en wil erop aandringen om mij een passend aanbod te doen, omdat hij vindt, dat ik dat verdien.

Rob

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl