Juridisch eigendom ruimte onder trapopgang op begane grond?
#1: Juridisch eigendom ruimte onder trapopgang op begane grond? Auteur: dankert
Geplaatst: zo 27 jan 2013 17:53
Beste,
Onlangs heb ik een bovenwoning aangeschaft en ik heb hierover een prangende vraag. Ik kijk er naar uit middels deze weg meer duidelijkheid te verkrijgen. Bij voorbaat dank voor de input...
Het betreft het volgende:
Op de officiele plattegronden beschikbaar bij het gemeente archief is de traphal achter de entree + de trapopgang duidelijk van de begane grond gescheiden middels een muur.
Uiteraard loopt de trap omhoog en komt daaronder ruimte vrij op de begane grond, echter op de plattegrond (die stamt uit een ver verleden) wordt het gehele gebied van entree hal + trap apart weergegeven.
In de loop van de tijd is er onder de trap een nis gecreerd voor de begane grond, welke van een andere eigenaar is...
Mijn vraag is echter, heb ik recht op alleen de entree + trap en alles wat daarboven zit, of ben ik ook eigenaar van de ruimte onder de trap welke een klein gedeelte van de oppervlakte van de begane grond betreft?
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en een duidelijk antwoord in zich heeft, zo niet dan zal ik trachten het te verduidelijken..
Dank vast voor uw reacties.
Met vriendelijke groet,
Dankert
Laatst aangepast door dankert op zo 27 jan 2013 18:01, in totaal 1 keer bewerkt
|
#2: ? Auteur: marja.verstralen
Geplaatst: zo 27 jan 2013 18:01
Staat niet duidelijk in de akte van splitsing in de openbare registers welk gedeelte uw appartementsrecht omvat (art. 5:111 aanhef en onder b BW)?
|
#3: Auteur: dankert
Geplaatst: za 02 feb 2013 19:39
Beste Marja,,
Dank voor je reactie.
Je hebt me de goede richting gewezen...
Er wordt in de Akte van Splitsing iid gerefereerd aan het BW, ik zal kijken of ik hier verder mee kom.
Met vriendelijke groet,
Dankert
|
#4: Auteur: marja.verstralen
Geplaatst: di 05 feb 2013 18:09
In de akte van splitsing moet nauwkeurig omschreven staan welk gedeelte aan u toekomt op grond van art. 5:111 aanhef en onder b Burgerlijk Wetboek.
Als de akte van splitsing alleen naar het BW verwijst is dat niet voldoende.
|
|