Abonnement opzeggen na zgn. 'vernieuwd contract'
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Abonnement opzeggen na zgn. 'vernieuwd contract' Auteur: amsterdam87 BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2012 12:16
    —
Geachte dames, heren,

Wegens verhuizing wil ik graag mijn abonnement bij de sportschool opzeggen. Ik heb mijn eerste contract in januari 2011 afgesloten. Een jaar later is mij aangeboden een nieuw contract af te sluiten, dus uitdrukkelijk geen verlenging. Vanwege de geboden korting op het nieuwe abonnement leek mij dit een prima deal.

Nu ben ik bekend met de zgn. Wet van Dam, wat regelt dat je een contract na een vol jaar per maand mag opzeggen.

Mijns inziens is het nieuwe contract feitelijk een verlenging van het vorige: ik ben onafgebroken lid gebleven van de sportschool en behalve de abonnementsprijs zijn er geen voorwaarden veranderd.

Sta ik in mijn recht om met één maand op te zeggen, met de bovengenoemde redenering in het begeleidend schrijven?

Hartelijk dank voor uw aandacht,
vriendelijke groet,

Amsterdam87

#2:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2012 12:26
    —
Nee, de wet van dam geldt alleen in geval van stilzwijgend verlengde abonnementen.
Daar is in uw geval geen sprake van.

#3:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2012 17:53
    —
Zou er al sprake zijn geweest van een contract dat stilzwijgend verlengd werd, dan geldt bovendien dat voor zulke al bestaande contracten tot 1 december 2012 een overgangsregeling geldt.

Zie voor meer informatie: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Abonnement_of_contract_opzeggen_en_stilzwijgende_verlenging

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl