Vraag schoolopdracht financiering overname
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

#1: Vraag schoolopdracht financiering overname Auteur: niels666 BerichtGeplaatst: za 19 mei 2012 14:23
    —
Beste lezers,

voor het vak belastingrecht hebben wij een opdracht, maar kom er niet echt uit. De vraag die ik niet snap is als volgt:

BV X heeft reeds besloten tot overname van een 10% aandelenpakket van een Belgische BVBA voor 1.300.00. BV X heeft de volgende mogelijkheden voor financiering van het bedrag:

- Een lening bij een Nederlandse bank tegen 7% rente
- Lening bij een vennootschap binnen de groep, gevestigd in Dubai, tegen 7% rente
- Het bedrag wordt schuldig gebleven aan de overdragende aandeelhouden tegen 7% rente.

De vraag is nu: Werk de fiscale gevolgen (voor- en nadelen) uit en geef in deze tevens aan welke posten in de aangifte een wijziging zullen ondergaan. Uiteraard zijn ook de gevolgen voor de vennootschap in Dubai van belang , omdat deze vennootschap deel uitmaakt van de BV groep.

2e vraag: Is er wellicht nog een betere mogelijkheid waar BV x niet direcht aan heeft gedacht?

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, alvast bedankt!

#2:  Auteur: LM BerichtGeplaatst: za 19 mei 2012 21:21
    —
In geval van lening binnen de groep 10a VPB van toepassing? (beperking renteaftrek)

#3:  Auteur: niels666 BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2012 22:22
    —
uhm, ja volgens mij is dit van toepassing zoals ik het begrijp. gr

#4:  Auteur: P. Verhoeven BerichtGeplaatst: za 26 mei 2012 20:45
    —
niels666 schreef:
uhm, ja volgens mij is dit van toepassing zoals ik het begrijp. gr

Niels,
Als je nog vragen hebt hoor ik het graag en anders kan ik je opdracht wel controleren.

Mvg,

Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl