auto ongeluk bestuurder vlucht is bij rijder nu schuldig ?
#1: auto ongeluk bestuurder vlucht is bij rijder nu schuldig ? Auteur: harry35
Geplaatst: zo 06 mei 2012 13:27
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje..
ik heb pas geleden een ongeluk had op de autobaan.
De auto heeft 2x rijdende vrachtwagen geraakt waarna we stil kwamen te staan tegen de vangrail.
nu is de bestuurder gevlucht en ben ik gebleven en met ziekenauto naar ziekenhuis gebracht.
Toen ik dag erna ontslagen werd uit ziekenhuis en ik na de politie ging om mijn spullen op te halen wat in de auto lagen , kreeg ik te horen dat ik niks terug kreeg en dat ik binnenkort als verdachte verhoord zal worden.
ze zijden niet waarvan ik verdacht word.
nu is mijn vraag: krijg ik nu als bijrijder de schuld dat ik gereden heb ? omdat ik enige ter plekke was omdat de bestuurde gevlucht is?
Moet ik dus nu voor alle kosten gaan opdraaien?
een vriend van mij heeft bestuurder nog gesproken en deze zegt op de vlucht te blijven en als hij gepakt word te zwijgen.
alvast bedankt voor jullie antwoord.
|
#2: Auteur: hilde12
Geplaatst: zo 06 mei 2012 15:15
Het beste is dus de waarheid te vertellen.
U reed niet, dus waarom de schuld op u nemen.
|
#3: Auteur: harry35
Geplaatst: zo 06 mei 2012 15:23
dat zal ik zeker ook doen
maar heb het gevoel dat de politie een zondebok zoekt omdat de bestuurder weg gelopen is, en ik dus de enige ben.
dus ik ben bang dat ze dus nu mij de schuld daarvan in de schoenen willen steken , kan dat? want iemand moet opdraaien voor de schade en aangezien ze bestuurder nog steeds niet hebben en als ze hem pakken dan zwjgt hij
dus dan is het mijn woord tegen hem toch?
|
#4: Auteur: hilde12
Geplaatst: zo 06 mei 2012 15:52
Maar als u zwijgt dan komt hij er zeker mee weg...
Vertellen wat er gebeurd is, politie zoekt geen zondebok, die zoekt de waarheid.
En u kunt deze vertellen.
Als de bestuurder dan zijn mond houdt, dat kan, maar dan is het aan de rechter om te beslissen wie hij geloofd, de vluchter of de meewerkende..
Verzekeringen willen verhalen, dus die zijn wel op zoek.
|
#5: Auteur: hilde12
Geplaatst: zo 06 mei 2012 15:53
Aanvulling: de politie gaat niet over de schade, dat is de verzekering.
|
#6: Auteur: harry35
Geplaatst: zo 06 mei 2012 16:31
|