artikel wildplassen?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: artikel wildplassen? Auteur: juror1 BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 19:29
    —
Voor de lol was ik het artikel waar wildplassen geregeld staat aan het zoeken, maar ik kan het niet vinden in Sr. :p Het enige artikel dat in de buurt komt is art. 430a naaktrecreatie. Valt het dan daaronder?

#2: wildplassen Auteur: henkbodde BerichtGeplaatst: za 10 mrt 2012 19:42
    —
Ik had me iets anders van het forum voorgesteld.

Laatst aangepast door henkbodde op zo 11 mrt 2012 11:51, in totaal 1 keer bewerkt

#3:  Auteur: Guthman BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 1:14
    —
Ik denk dat je buiten de bebouwde kom bedoelt. Als je een gemeentegrens passeert kom je namelijk direct een andere gemeente binnen.

#4:  Auteur: henkbodde BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 11:21
    —
Je hebt gelijk. Dan denk ik dat zo'n verordening ook buiten de bebouwde kom geldig is. Dan moet je weten of het ook geregeld is de naastliggende gemeente.

#5:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 13:57
    —
henkbodde schreef:
Je hebt gelijk. Dan denk ik dat zo'n verordening ook buiten de bebouwde kom geldig is. Dan moet je weten of het ook geregeld is de naastliggende gemeente.

Een APV is ook buiten de bebouwde kom geldig, maar het plasverbod zal doorgaans zo geformuleerd zijn dat het plassen buiten de pot maar binnen de bebouwde kom verbiedt.
Quote:
Het is verboden binnen de bebouwde kom op of aan de weg zijn natuurlijke behoefte te doen buiten een daarvoor bestemde inrichting of plaats.

Buiten de bebouwde kom is er dus geen probleem, zolang je de eerbaarheid maar niet schendt en het milieu niet te zeer verontreinigt.

#6:  Auteur: Leer Ling BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 17:57
    —
bona fides schreef:
henkbodde schreef:

Een APV is ook buiten de bebouwde kom geldig, maar het plasverbod zal doorgaans zo geformuleerd zijn dat het plassen buiten de pot maar binnen de bebouwde kom verbiedt.
Quote:
Het is verboden binnen de bebouwde kom op of aan de weg zijn natuurlijke behoefte te doen buiten een daarvoor bestemde inrichting of plaats.

Buiten de bebouwde kom is er dus geen probleem, zolang je de eerbaarheid maar niet schendt en het milieu niet te zeer verontreinigt.

Geinig! Laughing

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl