Einde arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Einde arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd Auteur: Geslaagd BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012 17:10
    —
Beste allen,

Momenteel heb ik een contract voor bepaalde tijd waarbij de overeenkomst van rechtswege beëindigd zonder dat opzegging is vereist op 31-01-2012. Mij is geen contractverlenhing of -omzetting aangeboden. Wel ben ik benaderd door een andere werkgever. Daar zou ik per 01-02-2012 kunnen starten.

Wanneer 31 januari aanbreekt en ik aangeef dat ik er de volgende dag niet meer ben, kan ik dan zonder juridische achtervolging het bedrijf verlaten? Ik hoor vaker (vooral in de bankensector) dat er geen duidelijkheid gegeven wordt (vanwege die sector) over contractverlengingen en dat op het laatste moment aangegeven wordt dat ze niet worden verlengd.

Maatschappelijk gezien is het niet netjes, maar in de praktijk gebeurt dit vaak en is volgens mij gewoon toegestaan. Vandaar mijn vraag of dit andersom ook gewoon kan.

Alvast bedankt voor de reacties

#2:  Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012 17:37
    —
Ja dat kan dus gewoon! Het contract eindigt van rechtswege. Opzegging is dan niet vereist.

Let wel op dat je geen concurrentiebeding of iets dergelijks hebt, dat je nu zou kunnen schenden.

#3:  Auteur: Geslaagd BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012 19:03
    —
Bedankt voor je reactie/geruststelling.

Er staat inderdaad een concurentiebeding in mijn contract en heb daar reeds rekening mee gehouden.

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl