Publiceren uitslagen trekkingen Nederlandse Staatsloterij?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#1: Publiceren uitslagen trekkingen Nederlandse Staatsloterij? Auteur: de Webmeester BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011 17:13
    —
Gezien o.a. artikel 13 WKS vraag ik me af of website eigenaren de uitslagen van de Nederlandse Staatsloterij op een website / weblog of ander medium mogen publiceren.

In hoeverre is de Europese richtlijn hergebruik van overheidsinformatie mogelijk van invloed? Aangezien deze organisatie geen bestuursorgaan is, lijkt me in ieder geval dat de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) helaas niet van toepassing is... Wink

#2:  Auteur: de Webmeester BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011 18:03
    —
Wat een lekker vage zin is onder sub b van artikel 1 WKS te vinden:

de deelneming hetzij aan een onder a bedoelde gelegenheid, gegeven zonder vergunning ingevolge deze wet, hetzij aan een overeenkomstige gelegenheid, gegeven buiten het Rijk in Europa, te bevorderen of daartoe voor openbaarmaking of verspreiding bestemde stukken in voorraad te hebben

Artikel 13 is wel duidelijker:

Behoudens ingevolge een door de krachtens artikel 9 aangewezen rechtspersoon verleende uitdrukkelijke toestemming is het verboden, onverschillig voor welk doel en onverschillig op welke wijze, gebruik te maken van of invloed toe te kennen aan de uitslag van de trekkingen in de staatsloterij.[/i]

Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl