Rekening voor niet nagekomen afspraak?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Rekening voor niet nagekomen afspraak? Auteur: legalrebel BerichtGeplaatst: di 15 nov 2011 12:35
    —
Quote:
Dan de afspraak. Mijn telefoon wordt morgen tussen 8 en 12 ’s ochtends opgehaald door een chauffeur. Ik wacht die volgende ochtend vier uur lang, maar niemand komt langs! Ik bel de volgende ochtend (vandaag) met Pro Assist. Vrouwtje aan de lijn: "Ja, de opdracht is wel ingevoerd maar niet doorgegeven aan de chauffeur..." Tsjonge jonge, hoe moeilijk kan het zijn…?!
(forum trosradar)
Als ik Pro Assist een rekening stuur, voor mijn tijd, in hoeverre is dit afdwingbaar zonder de gang naar de rechter?

#2:  Auteur: Guthman BerichtGeplaatst: di 15 nov 2011 14:10
    —
Twee "opties":

Verbintenis uit overeenkomst
Mogelijkheid tot schadevergoeding: wanprestatie

Verbintenis zonder overeenkomst
Mogelijkheid tot schadevergoeding: onrechtmatige daad

Moet ik overigens bij zeggen dat dit totaal niet afdwingbaar is, met of zonder een gang naar de rechter. Dit zijn de zaken des levens, deal with it.

#3:  Auteur: legalrebel BerichtGeplaatst: di 15 nov 2011 15:31
    —
Bedankt voor je reactie.
Quote:
Dit zijn de zaken des levens, deal with it.

Met het gemiddelde bedrijf zou ik hier ook niet al te veel problemen mee hebben.
Het zijn echter de grote bedrijven die misbruik maken van hun macht. Het zou dus heel fijn zijn om die aan te pakken. Neem nu als voorbeeld de 28 euro die KPN mij in rekening brengt voor heraansluitingskosten. Alhoewel dit nergens in hun alg. voorwaarden aangegeven is, betaal ik deze niet dan wordt ik weer afgesloten!

#4:  Auteur: Guthman BerichtGeplaatst: di 15 nov 2011 15:39
    —
Kijk dat laatste is nou iets waarvoor je mogelijk gelijk kan krijgen van de rechter. Of KPN dan haar gedrag verandert is een ander verhaal, maar de mogelijkheid tot afdwingen is er.

En ach ja, grote bedrijven die misbruik maken van hun macht, what's new?

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl