aantal uren
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: aantal uren Auteur: djmasterpiece BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 17:10
    —
Ik heb een bijna twee jaar gelden een oproepcontract getekent en werk elke week 40 uur

Nou ben de afgelopen 3 weken ziek geweest en dan word er voor de door betaling gekeken naar het gemiddelde aantal uren dat er gewerkt is de afgelopen 3 maanden. Maar ik ben 2 weken op vakantie geweest in de afgelopen 3 maanden waardoor mijn gemiddelde aantal uren lager valt dan 40 uur. Hoewel ik altyd 40 uur werk tenzij ik op vakantie ben of ziek ben.

Dus mijn vraag is mag mijn werkgever uren dat je op vakantie of ziek bent aftrekken van eht gemiddelde aantal uren.

#2:  Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2011 9:36
    —
Ja, jouw werkgever doet het eigenlijk helemaal goed.

In principe hoeft de werkgever bij een oproepkracht alleen te betalen voor de uren die de werknemer daadwerkelijk gewerkt heeft, TENZIJ de werkgever de werknemer niet oproept vanwege zijn ziekte. Indien de ziekte de reden is de werknemer niet op te roepen, dient de werkgever alsnog het loon te betalen.

In de praktijk is het lastig te bewijzen welke reden de werkgever heeft gehad om de werknemer niet op te roepen. Daarom wordt er in de rechtspraak gekeken naar het gemiddelde aantal uren dat een werknemer voordat hij ziek werd, is opgeroepen en arbeid heeft verricht.

Jouw vakantie drukt dat gemiddelde dan enigszins naar beneden.

Overigens zijn er genoeg werkgevers die in jouw situatie helemaal niets zouden uitbetalen...

Omdat je eigenlijk vast 40 uur per week werkt, zou je er ook voor kunnen kiezen om een vast dienstverband af te dwingen o.g.v de artikelen 7:610a BW en 7:610b BW

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl