scheiding en boedel tegelijk
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: scheiding en boedel tegelijk Auteur: dododo BerichtGeplaatst: za 08 okt 2011 18:48
    —
Beste mensen,

Ik ben bezig met de scheiding. Op 18 augustus 2011 stond ie op de rol.
Bij aanvraag scheiding is ook tegelijk de boedel (dus geen aparte procedure).

Mijn ex is niet in verweer gegaan tegen de echtscheiding. Mijn advocaat heeft al een voorstel gedaan en daar word niets mee gedaan. Wel werd gevraagd naar mijn belastingopgave en vermogen.

Die zijn doorgegeven aan de advocaat van (aanstaande ex) Zelf heeft ie doorgegeven dat het huis afbetaald is en nog een spaarrekening van 20.000 euro.

Nu belde de advocaat dat hij bericht had gehad van de rechtbank om de echtscheiding uit te spreken.Helemaal begrijpen doe ik het niet. Volgens de advocaat moet ik dan weer een aparte procedure opstarten om de verdeling rond te krijgen.

Ik heb de advocaat gezegd dat het mij niet uitmaakt wanneer ik gescheiden ben, als het maar absoluut voor 24 december 2012 is. (ook de ingeschrijving in het register voor die tijd al is het maar een week voor die tijd vind ik rpima).

Advocaat zei dan zal ik de griffier bellen of het nog even wachten kan.

Dan kan zeker want ik hoorde niets meer. Anders had de advocaat me wel gebeld.

Mijn vraag is wat kan ik nu het beste doen.Stel dat ik eerste gescheiden ben kan mijn ex dan nog wat uithalen met dat afbetaalde huis?

Want vorige week had ie brieven gestuurd naar mij dat ik moest afzien van advocaat en zijn voorstel moest aannemen. Een lachwekkende voorstel, waarbij ik bij hem terug moest komen.

Hij zegt geen hypotheek te krijgen vanwege zijn leeftijd volgend jaar 24 december 2012 dan word ie 65.

Hij is alcoholist en ik vermoed dat dat ook de reden is dat ie geen hypotheek krijgt.

maar zn smerige streken heeft ie nog zag ik aan wat ie geschreven heeft

Maar wat kan ik nu het beste doen als u goed het hierboven geschrevene leest?

Ik hoop dat ik een goed uitleg krijg dan zou ik wel blij ermee zijn

groeten Dododo

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl