Beste mensen,
ik zal mijn verhaal niet uitgebreid vertellen maar globaal (anders word het zo'n epistel).
6 jaar geleden ben ik gescheiden van mijn ex-man om bij mijn vriend in te trekken.
En om mijn (inmiddels ex) vriend gaat het.
Bij mijn scheiding hadden mijn ex-man en ik een koophuis en 4 kinderen.
Mijn advocaat en mijn vriend haalden mij over om een bedrag te eisen van mijn ex-man (mij uitkopen dus),
Dit wilde ik niet omdat ik vond dat dit geld toebehoorde aan mijn kinderen.
Maar onder druk van de advocaat en mijn (ex) vriend heb ik een bedrag geeist.
Op het moment dat het geld op mijn rekening stond (mijn exman moest er een tweede hypotheek voor nemen) werd dit geld mij op een sluwe manier afhandig gemaakt (een andere auto en een lening van mijn vriend met zijn exvrouw) en werd ik met een van de kinderen door mijn (ex) vriend buiten de deur gezet.
Ik wilde een samenlevingscontract voordat ik hem het geld gaf maar mijn (ex) vriend wist dat met sluwe praatjes steeds te voorkomen.
De rechter moest er aan te pas komen om mijn geld terug te vorderen en tot 2 keer toe ben ik in het gelijk gesteld.
Het vonnis luid: Mijn (ex) vriend moet mij het gehele bedrag terugbetalen
inclusief rente.
Aangezien hij maar 20 uur werkte kon hij mij niet meer betalen als 100 euro per maand.
Dit is nog niet eens de rente,
Ik ben hier nooit van op de hoogte gesteld en ook niet mee accoord gegaan.
Mijm advocaat die ik toen nog had liet het geld innen door een gerehtsdeurwaarder.
Omdat dit alles mij de rest van mijn geld kostte heb ik zelf een deurwaarder in de arm genomen en heb mijn advocaat weg gedaan.
De nieuwe deurwaarder belde mij op en vroeg of we de regeling (100 euro per maand konden laten doorlopen.
Hiermee ging ik niet accoord en daarna is er bepaald dat 125 euro per maand mogelijk was.
Mijn ex-vriend is 50 jaar dus aflossen zal hij nooit.
Op mijn vraag of deze "meneer"geen lening kon afsluiten antwoorde mijn advocaat dat hij iemand niet kon dwingen om eem lening af te sluiten.
Mijn ex-man werd wel gedwongen tot een 2e hypotheek.
Graag zou ik mijn geld terug willen hebben maar ik zie geen mogelijkheden hiertoe.
Dwingen om meer te gaan werken kan ook niet (volgends de advocaat).
Letterlijk zei hij: Dwangarbeid is afgeschaft.
Wie heeft er advies voor mij want het steekt enorm dat ik (in principe) wel gedwongen word om te werken (geen straf maar toch).
Mijn ex=vriend gaat wel lekker net zijn vriendin op vakantie (dat kan wel) en zit elke vrijdag in de kroeg van mijn centen en van mijn kinderen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met raad en daad want ik ben radeloos.
Is het dan zo vreemd dat ik blijf vechten voor mijn recht of moet ik me er bij neerleggen.
Ik hoor het wel
|