levensloze levensverzekering
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: levensloze levensverzekering Auteur: Rob34 BerichtGeplaatst: di 09 aug 2011 7:02
    —
Beste,

Mijn zusje en ik zitten met een vraag.

Onze moeder heeft in 2008 een 2e pand gekocht en is dit gaan verhuren. Op dit pand heeft ze qua waarde de helft gefinancierd dmv hypotheek, de andere helft uit eigen geld. Hiernaast werd verplicht gesteld een levensverzekering af te sluiten. Even voor de beeldvorming, hypotheek bedroeg 63000 euro, levensverzekering ad 88,40 euro per maand betaald alleen uit bij IN LEVEN zijn van de verzekerde...

Mijn moeder was 55 op moment van afsluiten hypotheek!
m.a.w. mijn moeder moest toch zeker 80 worden om iets wijzer van deze verzekering te worden.

punt 2, bij een beleggingspand zoals dat heet is het meer gebruikelijk om meteen af te lossen, niet zoals bij deze constructie pas na 25 jr. Dit omdat er toch geen belastingaftrek van toepassing is.

punt 3 In de orginele offerte staat dat deze verzekering WEL uitkeerd bij overlijden, echter 2 wk later passeert hij bij de notaris en keert hij NIET uit bij overlijden.

We zijn nu in conclaaf met de betreffende verzekeraar, wat ik gisteren hoorde zijn ze aan het nadenken over premierestitutie (in voorwaarden staat trouwens dat dat niet het geval zou zijn bij overlijden)
Op mij komt dit over als een bekentenis dat dit een zeer slecht advies is geweest, sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat het hier ging om een polis AANSMEREN tbv de kas.

Wat zijn onze mogelijkheden hierin?

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl