Recht op bbz uitkering?
#1: Recht op bbz uitkering? Auteur: Succes
Geplaatst: wo 03 aug 2011 16:23
Hallo,
Ik ben een alleenstaande moeder van 40 jr en ben bezig met een eigen bedrijf. Nu ben ik daar net mee begonnen en heb nog geen inkomsten.
Volgens de reintegratiecoach ben ik ondernemer (ik sta nog niet ingeschreven bij de kvk, wel startende en heb bv eigen website en begeleiding die ik uit eigen zak betaal).
Ik werk daarnaast zo'n 10 uur in de thuiszorg om toch wat inkomsten te hebben. Volgens deze coach heb ik geen recht op een uitkering omdat ik al ondernemer ben! En nu heb ik een klein eigen vermogen dat (inmiddels ver onder de 11.000 euro zit). Hij zegt: je moet een keuze maken, en als je geen inkomen hebt, dan moet je maar meer uren gaan werken bij de thuiszorg.
Ik kom uit de ziektewet (burnout), heb nog zware therapie en meer uren
in de thuiszorg werken trek ik lichamelijk niet.
Ik heb nog geen inkomsten uit eigen bedrijf en te weinig om van rond te komen! Heb ik nu wettelijk gezien wel of geen recht op een (bbz)uitkering?
Wat kan ik nu het beste doen?
|
#2: Auteur: DENNIS79
Geplaatst: wo 03 aug 2011 17:13
Je kunt een BBZ uitkering aanvragen. Als het goed is beslist jouw re-integratiecoach niet op die aanvraag. tegen een afwizjing kun je in bezwaar en beroep gaan.
Op basis van jouw eerste post kan ik niet bepalen of je überhaupt in aanmerking komt, maar de afwijzingsgrond die jouw coach stelt lijkt me niet terecht.
|
#3: Auteur: Succes
Geplaatst: do 04 aug 2011 9:04
|