NS hispeed: niet volledige treintickets geleverd!
#1: NS hispeed: niet volledige treintickets geleverd! Auteur: marcobakkker
Geplaatst: do 30 jun 2011 20:44
Hallo allemaal,
Ik heb laatst 2 kaartjes via nshispeed.nl geboekt voor een TGV/Thalys naar Nantes (Frankrijk). Ik had gezocht op kaartjes van Groningen naar Nantes, uiteindelijk heb ik gekozen voor de goedkoopste trein (rond 1 uur s'middags). Ik heb bij kortings-kaarten, een voordeeluren-abonnement (voor mijzelf) en een OV-Studentenkaart (voor een vriend) aangekruist. Toen ik de boeking in orde maakte stonden de kaartjes nog gewoon geregistreerd voor Groningen-Nantes maar toen ik de bestigingsmail ontving was de opstapplaats verandert in Rotterdam Centraal. Dus heb ik gister even gebeld met de klantenservice van NShispeed en daar vertelde een chagarijnige telefoniste mij dat ik een OV-Studentenkaart had aangekruist, en dat mijn vriend daarmee dus gratis kon reizen door nederland. Maar toen ik haar vertelde dat ik zelf een Voordeeluren-abonnement had aangekruist zei ze dat het systeem alleen de OV-Studentenkaart pakt en dat ik dus gewoon een kaartje uit de automaat moet halen voor Groningen-Rotterdam (met korting 14,70). Nou vind ik dit niet een heel groot probleem maar het lijkt me toch wel onrechtvaardig, om zelf een advocaat in te schakelen vond ik ook zo weer wat voor 14,70 dus vroeg ik me af of iemand mij hier op dit forum verder kon helpen, of het dus mogelijk is om een treinkaartje van Groningen-Rotterdam (of de prijs hiervan) te claimen aangezien dit niet klopt!
Met Vriendelijk Groeten,
Marco Bakker
|
#2: Auteur: bona fides
Geplaatst: do 30 jun 2011 21:26
Heb je twee aparte bestellingen gedaan, of in één bestelling zowel OV-Studentkaart als voordeeluren-abonnement aangeklikt?
Dat laatste is vragen om problemen, ook al laat de site het toe.
|
#3: Auteur: DENNIS79
Geplaatst: vr 01 jul 2011 8:45
Het wordt mij niet geheel duidelijk in hoeverre jij ook benadeeld bent. Moet je nu echt € 14,70 EXTRA betalen? Of had jij in eerste instantie het systeem gefopt, in de hoop dat jij je € 14,70 zou kunnen besparen.
Het feit dat jij op een bepaalde wijze, een bepaalde prijs op het beeldscherm krijgt "getoverd", wil niet zeggen dat er daadwerkelijk voor die prijs een overeenkomst tot stand is gekomen.
|
|