naamswijziging kinderen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: naamswijziging kinderen Auteur: Ruby BerichtGeplaatst: di 07 jun 2011 16:01
    —
Ik heb 3 kinderen uit een stuk gelopen huwelijk. Mijn ex man is 4 jaar geleden door de rechtbank uit het ouderlijk gezag gezet en heeft al bijna 7 jaar geen omgangsregeling op laste van de rechtbank.

Mijn kinderen willen heel erg graag hun achternaam laten wijzigen, ik heb altijd gezegd dat ze dat na hun 12de mogen doen. Mijn oudste is 13, dan een kind van bijna 11 en de jongste is 7.

Ik wil nu graag de procedure opstarten. Moet dit via een advocaat of kan ik dat zelf doen? Worden mijn beide oudste gehoord door de rechtbank, dat is iets wat ze beide graag willen in ieder geval de oudste.

Wat kan ik verwachten? Ik weet heel zeker dat mijn ex man bezwaar gaat maken om alleen maar te treiteren.

#2:  Auteur: sietske1980 BerichtGeplaatst: di 07 jun 2011 21:05
    —
Ja dit moet via een advocaat. Ik raad je aan via het juridisch loket een doorverwijzing naar een familierechtadvocaat te vragen.

#3:  Auteur: Ruby BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2011 7:49
    —
Ik kom niet in aanmerking voor toevoeging en heb al een advocaat op het oog.

Wat kan ik verwachten mbt de zaak? Mijn ex is uit het ouderlijk gezag gezet, maar kan hij de boel tegenhouden? OUdste van 13 zal op zeker gehoord worden en ik denk dat zij d erechter heel goed kan uitleggen waarom ze dit wil en dat ze problemen heeft met haar biologische naam.

#4:  Auteur: Ruby BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2011 8:03
    —
Ik kom niet in aanmerking voor toevoeging en heb al een advocaat op het oog.

Wat kan ik verwachten mbt de zaak? Mijn ex is uit het ouderlijk gezag gezet, maar kan hij de boel tegenhouden? OUdste van 13 zal op zeker gehoord worden en ik denk dat zij d erechter heel goed kan uitleggen waarom ze dit wil en dat ze problemen heeft met haar biologische naam.

#5:  Auteur: lawyer BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2011 8:53
    —
sietske1980 schreef:
Ja dit moet via een advocaat. Ik raad je aan via het juridisch loket een doorverwijzing naar een familierechtadvocaat te vragen.

Voor voornaamswijziging moet je een advocaat inschakelen omdat er een verzoek bij de rechtbank moet worden ingediend. Achternaamswijziging echter regel je direct bij het ministerie van Justitie, en daarbij is bijstand van een advocaat niet verplicht. Zie bijvoorbeeld deze site voor meer informatie.

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl