Op zoek naar een Goede Advocaat die verstand heeft van compu
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Op zoek naar een Goede Advocaat die verstand heeft van compu Auteur: jenni BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2011 10:47
    —
Hi

Iemand die info heeft waar ik kan zijn voor een goede advocaat.
In het kort:
Pacakrdbell Laptop stuk (geen beeld) is net binnen de garantie van 2 jaar gerepareerd.
Moederbord is vervangen.
Na 4 mnd Laptop opgepakt en verder geinstalleerd (Vista). Bleek dat ik 4 gebreken bij gekregen hebt. Laptop opgehaald en kreeg te horen dat het Moederbord weer stuk is.
Dus ipv de 4 punten zijn het er 5 geworden.
Klacht ingediend dat de laptop nooit gebruikt is na de reparatie en het vreemd vind dat
de het moederbord dat ze pas hebben ontvangen weer stuk was.
Mijn rechtbijstand advocaat doet weinig tot geen hieraan . Ik heb alle gegevens moeten verzamelen op technisch gebied en tot op heden heeft hij geen concept gestuurd naar mij.
Dus wil ik van hem af.
Dat was het in het kort.
Groeten

#2:  Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: di 03 mei 2011 10:34
    —
Je hebt geen advocaat nodig die verstand heeft van computers, maar een advocaat die verstand heeft van consumentenkoop. Gelukkig zijn daar behoorlijk veel meer advocaten van... ;-)

Ik vraag me af of je überhaupt nu al een advocaat nodig hebt. Over het algemeen kun je met informele trajecten via hoofdkantoren van winkeliers, leveranciers en/of fabrikanten uiteindelijk je wel gelijk halen. Dat zijn trajecten waarbij je inderdaad geduld moet betrachten, maar ook trajecten die nog altijd vele malen sneller verlopen en veel en veel goedkoper zijn dan een juridische procedure!

Op dit forum is heel veel te vinden over jouw rechten bij consumentenkoop, non-conformiteit, garantie etcetera.

In het kort komt het er op neer dat een garantie in Nederland niet na enkel verloop van tijd kan vervallen. Een product moet zo lang meegaan als je er in redelijkheid van mag verwachten.

Enige voorwaarde is dat je als koper na 6 maanden moet kunnen aantonen dat het ook daadwerkelijk om een "slecht" product gaat. In jouw geval zal dat niet heel erg moeilijk zijn, daar de fabrikant pas geleden nog gerapeerd heeft, en daarmee feitelijk de schuld op zich heeft genomen voor wat betreft de defecten.

Kortom, met een beetje zoekwerk op internet en dit forum, kun je zelf relatief eenvoudig met goede argumenten de verkoper bewegen tot nieuwe reparatie, dan wel vervanging.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl