Kan een kinderrechter tot UHP besluiten bij een aanvraag OTS
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Kan een kinderrechter tot UHP besluiten bij een aanvraag OTS Auteur: chrisje6 BerichtGeplaatst: za 16 apr 2011 22:22
    —
Afgelopen dinsdag is er een zitting geweest met de vraag of een OTS voor mijn zoontje nodig is. De rechter heeft niet meteen uitspraak gedaan, en ik zal komende week schriftelijk toegestuurd krijgen wat de beslissing is. Volgens mijn advocaat twijfelt de rechter of een OTS nodig is ja of nee. Ik kan niet echt tegen die onzekerheid, en ben als de dood dat hij misschien over zal gaan tot UHP. maar mag de kinderrechter dit? Het ging immers om een OTS.

#2: Re: Kan een kinderrechter tot UHP besluiten bij een aanvraag OTS Auteur: theod BerichtGeplaatst: zo 17 apr 2011 7:38
    —
chrisje6 schreef:
Afgelopen dinsdag is er een zitting geweest met de vraag of een OTS voor mijn zoontje nodig is. De rechter heeft niet meteen uitspraak gedaan, en ik zal komende week schriftelijk toegestuurd krijgen wat de beslissing is. Volgens mijn advocaat twijfelt de rechter of een OTS nodig is ja of nee. Ik kan niet echt tegen die onzekerheid, en ben als de dood dat hij misschien over zal gaan tot UHP. maar mag de kinderrechter dit? Het ging immers om een OTS.

Als ik dit zo lees denk ik dat jij je onnodig zorgen maakt.

Bij een UHP is een OTS noodzakelijk, als de rechter al twijfelt of er een OTS nodig is kan er van een UHP geen spraken zijn.

#3:  Auteur: sietske1980 BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2011 20:54
    —
De rechter kan alleen beslissen over wat hem of haar is voorgelegd door de raad voor de kinderbescherming. Dus als alleen is verzocht om ots, dan kan er niet ineens een uithuisplaatsing uitkomen.

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl