Echtscheiding
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Echtscheiding Auteur: theo-de-vries BerichtGeplaatst: do 24 mrt 2011 14:34
    —
Na 9 jaar vechten voor het huwelijk, hebben mijn vrouw en ik besloten uit elkaar te gaan. Nu vraag ik me af wat er allemaal moet gebeuren om de echtscheiding definitief te krijgen. En is er echt een advocaat nodig?

Dank alvast.

Theo

#2:  Auteur: Jet BerichtGeplaatst: do 24 mrt 2011 14:54
    —
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-is-een-echtscheiding-en-heb-ik-hiervoor-een-advocaat-nodig.html

http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=&q=eindhoven+echtscheidings+advocaat&aq=f&aqi=&aql=&oq=#hl=nl&sa=X&ei=lz-LTeOWOcaaOr6j4KQO&ved=0CC0QBSgA&q=eindhoven+echtscheidingsadvocaat&spell=1&fp=9ac7c2bf14379c76

Als jullie het beiden eens zijn over de scheiding, zou ik adviseren om 1 advocaat te nemen. Trouwen doe je samen, maar scheiden ook. Haal elkaar niet het vel over de neus. Wees eerlijk en oprecht en behandel elkaar met respect.
Een scheiding is een serieuze en verdrietige zaak. Ik weet niet of er kinderen in het spel zijn, maar bedenk bij alles wat jullie doen hoe de kinderen dit zullen ervaren.

Mijn ex-man en ik hebben 12 jaar geleden heel nauw samengewerkt bij onze scheiding en daar hebben onze (inmiddels volwassen) kinderen tot op de dag van vandaag nog profijt van. Strijd is er niet geweest. Niet tijdens de scheiding en ook niet daarna.
Wij hebben zelf onze wensen op papier gezet. Zelf de boedel verdeeld zoals het ons het beste leek. De advocaat heeft erop toegezien dat alles juridisch klopte en is daarmee naar de rechtbank gegaan om ontbinding van het huwelijk aan te vragen.
Ook de regeling omtrent onze kinderen hebben wij zelf gedaan en ons beviel dat prima.
Maar ik denk dat dat alleen kan als je als vrienden uit elkaar gaat.

In geval van kinderen ben je tot elkaars dood aan elkaar verbonden. Het houdt echt niet op als de kinderen eenmaal 21 zijn. Denk aan eventuele kleinkinderen.

#3:  Auteur: nina-av BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2011 11:59
    —
Beste Theo,

Een scheiding is een moeilijke tijd, waarin ondanks het verdriet heel veel geregeld moet worden. Het volgende artikel gaat over het verloop van een echtscheiding en de rol van een advocaat hierin: http://www.advocatenvinder.nl/rechtsgebieden/personen-en-familierecht/echtscheiding.html .

Hopelijk beantwoordt het artikel je vraag een beetje.

Heel veel sterkte!

Groet,

Nina

Laatst aangepast door nina-av op zo 27 mrt 2011 22:29, in totaal 2 keer bewerkt

#4:  Auteur: sietske1980 BerichtGeplaatst: vr 25 mrt 2011 20:46
    —
punt achter link nina weglaten! anders krijg je een error...

#5:  Auteur: theo-de-vries BerichtGeplaatst: ma 28 mrt 2011 9:59
    —
Ik heb inmiddels een advocaat gevonden die verder gaat helpen. Maar fijn om van tevoren al een beetje te weten wat er op je pad komt bij een scheiding. Bedankt dus ook voor de reacties!

#6:  Auteur: nina-av BerichtGeplaatst: ma 28 mrt 2011 10:51
    —
Fijn dat je inmiddels een advocaat gevonden hebt! Sterkte nog met alles!

(Ik heb even een spatie tussen de link en de punt gezet, dan werkt hij wel gewoon meteen, bedankt voor de tip in ieder geval!)

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl