justitiële documentatie veiligheidsonderzoek B
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: justitiële documentatie veiligheidsonderzoek B Auteur: Joker BerichtGeplaatst: di 15 mrt 2011 0:23
    —
Op me 15de heb ik iets doms gedaan, namelijk een diefstal begaan. (waarde á €100, schadevergoeding betaald)
Uiteraard een misdrijf, taakstraf gehad van 24 uur. (Geen Halt)
Deze goed uitgevoerd en voor de rest niks meer van gehoord.

Ook heb ik op me 15de te maken gehad met vals geld. (Ik ben voor 1000 opgelicht met vals geld, probeerde daar mee te betalen, was me niet bewust van het feit dat het nep geld was), verhoor gehad op politiebureau, hoefde niet voor de rechter of OvJ te verschijnen, kreeg per brief thuis dat de zaak geseponeerd was, aangezien ik me er niet bewust van was.)

Kan dit problemen opleveren bij een veiligheidsonderzoek B van de AIVD?

Wil namelijk een vliegopleiding beginnen over een anderhalf jaar.
De opleiding zelf duurt ook 2 jaar ongeveer.

delicten zijn zo'n 4 jaar geleden.

Kan dit dus daadwerkelijk voor problemen zorgen? (Als ik klaar ben en naar een baan solliciteer is dat alweer 8 jaar ongeveer geleden)
Heeft het zin om een brief te schrijven naar het AIVD om te vragen hoe het 1 en ander zit. (Of bellen)

Ik heb gelezen dat jeugdzondes in principe niet meegenomen worden in het veiligheidsonderzoek. (verklaring geen bezwaar), tenzij dit erge misdrijven zijn. (wat is erg?)

Ik weet ook niet of die dingen in het justitële documentatie staan, aangezien ik heb gelezen dat sommige dingen door de kinderrechter niet vermeld worden.

Ik zal binnenkort even een blik werpen op mijn justitiële documentatie.

Ik heb geen zin om 150000 in een opleiding te investeren en erachter te moeten komen dat die investering voor niks was.

#2: Re: justitiële documentatie veiligheidsonderzoek B Auteur: sabri BerichtGeplaatst: di 15 mrt 2011 3:51
    —
Joker schreef:
Op me 15de heb ik iets doms gedaan, namelijk een diefstal begaan. (waarde á €100, schadevergoeding betaald)
Uiteraard een misdrijf, taakstraf gehad van 24 uur. (Geen Halt)
Deze goed uitgevoerd en voor de rest niks meer van gehoord.

Ook heb ik op me 15de te maken gehad met vals geld. (Ik ben voor 1000 opgelicht met vals geld, probeerde daar mee te betalen, was me niet bewust van het feit dat het nep geld was), verhoor gehad op politiebureau, hoefde niet voor de rechter of OvJ te verschijnen, kreeg per brief thuis dat de zaak geseponeerd was, aangezien ik me er niet bewust van was.)

Kan dit problemen opleveren bij een veiligheidsonderzoek B van de AIVD?

Wil namelijk een vliegopleiding beginnen over een anderhalf jaar.
De opleiding zelf duurt ook 2 jaar ongeveer.

delicten zijn zo'n 4 jaar geleden.

Kan dit dus daadwerkelijk voor problemen zorgen? (Als ik klaar ben en naar een baan solliciteer is dat alweer 8 jaar ongeveer geleden)
Heeft het zin om een brief te schrijven naar het AIVD om te vragen hoe het 1 en ander zit. (Of bellen)

Ik heb gelezen dat jeugdzondes in principe niet meegenomen worden in het veiligheidsonderzoek. (verklaring geen bezwaar), tenzij dit erge misdrijven zijn. (wat is erg?)

Ik weet ook niet of die dingen in het justitële documentatie staan, aangezien ik heb gelezen dat sommige dingen door de kinderrechter niet vermeld worden.

Ik zal binnenkort even een blik werpen op mijn justitiële documentatie.

Ik heb geen zin om 150000 in een opleiding te investeren en erachter te moeten komen dat die investering voor niks was.

Zoals je zelf al hebt gelezen zijn de richtlijnen coulanter jegens strafbare feiten gepleegd voor je 18e en ik vermoed dan ook dat je hier weinig last van zal hebben. Daarnaast is het zo dat je de deze verklaring alleen nodig hebt als je bij een Nederlandse luchtvaartmaatschappij aan het werk gaat. Gezien de huidige markt in Nederland is de kans aanwezig dat je bij een buitenlandse maatschappij terecht zal komen en daar zullen andere regels gelden.

Ik weet dat het volgens de forumregels in principe niet de bedoeling is om te verwijzen naar andere fora, maar voor TS kan deze discussie op het pilotenforum heel interessant zijn: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=11748

#3:  Auteur: Joker BerichtGeplaatst: di 15 mrt 2011 14:55
    —
Bedankt voor je antwoord.
Ik weet inderdaad hoe het piloten-aanbod is tegenwoordig.
Alleen zou het klote zijn als je een aanbod krijgt en die niet aan kan nemen vanwege 'dit'
Ook lees ik vaak genoeg mee op airwork.nl, echter is het topic wat je linkte dat iemand met drank achter het stuur gepakt is (Ouder dan 1Cool

Toch bedankt voor je bericht

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl