Mobiele telefooncontract verlengd
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Mobiele telefooncontract verlengd Auteur: Jonas BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 15:54
    —
Beste mensen,

Onlangs ben ik erachter gekomen dat Vodafone waarschijnlijk mijn mobiele telefooncontract stilzwijgend heeft verlengd. De zaak zit zo:

In oktober 2008 heb ik een toestel aangeschaft bij Vodafone. Dit toestel werkte zeer slecht en heb ik drie maal ter reparatie aangeboden.
In mei 2009 is mij na de derde keer reparatie aangeboden, ter coulance, tegen een gereduceerd tarief een nieuw type toestel uit te zoeken. Op dat moment is ook mijn abonnement met een jaar verlengd na de oorspronkelijke contractsdatum oftewel oktober 2009 tot oktober 2010. Ik was in de veronderstelling dat mijn contract in mei 2009 verlengd zou worden tot mei 2010. Dit is echter niet het geval.

Wat kan ik tegen deze gang van zaken doen ?

Mvg

Jonas

#2:  Auteur: Evil-cliniclown BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2011 20:18
    —
Eerst een blik werpen op de algemene voorwaarden, en als de mogelijkheid van stilzwijgende verlenging wordt genoemd, dan mag dat. Echter mag je het telefoon abonnement dan wel per maand opzeggen. Er zijn 2 belangrijke uitzonderingen op deze regel: als je hebt ingestemd met de verlenging of als je een zakelijk abonnement hebt.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Contracten_en_voorwaarden_bij_telefonie_internet_of_televisie/Veelgestelde_vragen/Hoe_werkt_stilzwijgende_verlenging_van_mijn_telefoon_internet_of_televisieabonnement

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl