aanvraag WIA
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: aanvraag WIA Auteur: Chiel007 BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2011 0:09
    —
Ik moet met m,n baas om tafel ivm mijn wia aanvraag. Nu vertrouw ikm hem niet omdat hij van vaste contracten af wil. In PVA heeft hij het tussen de regels ook over mijn functioneren. Dit kan hij niet onderbouwen dus heb ik voor gezien getekend. Is het nodig om te tekenen.
Waar moet ik op letten om te voorkomen dat hij me beduveld.
Ik ben bijna 2 jr zk thuis en reintergatie is voorlopig niet mogelijk.
Heb ik reden om argwanend te zijn? Voor hem of UWV

#2:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2011 14:13
    —
Het is jou bekend dat het ontslagverbod tijdens ziekte na twee jaar niet meer van toepassing is? Met dat uitgangspunt kijk je wellicht op een andere manier naar je baas.

Het plan van aanpak maakt deel uit van het re-integratiedossier. Ook onderdeel daarvan maak jouw eigen oordeel uit. Hoe jij tegen de re-integratie hebt aangekeken. Je moet even kijken op de aanvraagformulieren. Daar zit een checklist en daarin staat ook iets over een eigen oordeel. Dat kun je dus gebruiken om JOUW visie op de re-integratie te laten blijken.

Als jij het ergens tijdens een gesprek pertinent niet mee eens bent, dan zorg je ervoor dat dit in het verslag wordt opgenomen of je tekent alleen voor gezien.

Het is overigens zo dat het re-integratiedossier slechts een eerste horde is. Hebben jij en je werkgever voldoende aan de re-integratie gedaan? Als het antwoord daarop voldoende is, dan gaat het UWV over naar de tweede horde: je arbeidsongeschiktheid beoordelen. Die tweede vraag staat los van de eerste vraag. Als de eerste horde niet genomen kan worden aangezien het resultaat onvoldoende is en daar geen goede onderbouwing voor is, dan komt het UWV niet toe aan een beoordeling van je arbeidsongeschiktheid.

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl