Ontslag getekend en ziek worden
#1: Ontslag getekend en ziek worden Auteur: djp
Geplaatst: za 05 mrt 2011 22:54
Beste dames en heren, ik ben door een overname boventallig geworden, nu getekend voor een overeenkomst (wederzijds goed vinden) en moet nog een aantal maanden in een nieuwe omgeving als boventallig werken, ik slaap erg slecht en voel me niet echt prettig, inmiddels ziek gemeld, baas wil uiterraard dat ik weer kom echter voel ik me niet goed. Loop ik risico's?
|
#2: Auteur: Jet
Geplaatst: za 05 mrt 2011 23:41
Is er werk voor je dan, als boventallige?
Heeft je baas enig idee wat dit geestelijk met je doet?
Is het nog niet bij je baas opgekomen dat je misschien geestelijk beter af bent als je op non-actief gezet wordt tot het einde van je contract?
Vraag een gesprek aan met de bedrijfsarts en maak deze man/vrouw goed duidelijk dat je deze situatie geestelijk echt niet aan kan. Laten zij maar eens bewijzen dat het niet zo is.
|
#3: Auteur: djp
Geplaatst: zo 06 mrt 2011 12:02
Jet schreef: | Is er werk voor je dan, als boventallige?
Heeft je baas enig idee wat dit geestelijk met je doet?
Is het nog niet bij je baas opgekomen dat je misschien geestelijk beter af bent als je op non-actief gezet wordt tot het einde van je contract?
Vraag een gesprek aan met de bedrijfsarts en maak deze man/vrouw goed duidelijk dat je deze situatie geestelijk echt niet aan kan. Laten zij maar eens bewijzen dat het niet zo is. |
Beste Jet, bedankt voor je reactie. Er is wel wat werk maar in principe hebben ze me niet nodig, en zo voelt het ook als ik daar ben.
Denk inderdaad dat een gesprek met de bedrijfsarts het beste is, voor mij is het erg lastig om daar aanwezig te zijn terwijl je met je gedachte ergens anders bent. Begin nu te twijfelen of ze me wel hebben ziek gemeld, misschien dat maar eens vragen en een gesprek met de arts.
|
#4: Auteur: Jet
Geplaatst: zo 06 mrt 2011 12:29
#5: Auteur: djp
Geplaatst: zo 06 mrt 2011 14:26
Inderdaad het is me nu voor de 2de keer overkomen, daarbij is mijn prive situatie ook onlangs veranderd waardoor ik mijn nog meer zorgen maak.
|
#6: Auteur: djp
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 20:48
Nou ben bij de bedrijfsarts geweest, binnen een paar minuten stond ik weer buiten. Heb geen lichamelijk letsel en dus vanaf volgende week buiten de ziektewet.
Het zou gaan om een conflict tussen werkgever en nemer en moeten met elkaar tot een oplossing komen. Maakt het dan niet uit wat voor klachten ik heb en niet normaal kan functioneren? Wat zijn nu de consequenties, iemand daar bekend mee?
|
#7: Auteur: BG
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 21:00
Second opinion aanvragen. Als je toch thuisblijft, zonder second opinion, is er sprake van werkweigering.
|
#8: Auteur: djp
Geplaatst: do 10 mrt 2011 12:23
BG schreef: | Second opinion aanvragen. Als je toch thuisblijft, zonder second opinion, is er sprake van werkweigering. |
Dank voor je reactie.
|
|