BTW incasseren van een buitenlands bedrijf
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: BTW incasseren van een buitenlands bedrijf Auteur: Paula Force BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 18:09
    —
Stel: ik heb aan een Nederlands bedrijf, waarvan de eigenaren woonachtig zijn in het buitenland, een dienst verleend. Ik moet dus gewoon BTW rekenen omdat ik de dienst niet aan een buitenlands BTW-plichtig bedrijf heb verleent (en dus tegen het 0% tarief zou kunnen "leveren"). De klant (die dus in het buitenland woont) verzuimt echter de BTW te betalen. Ook na herhaaldelijke verzoeken. Maak ik dan enige kans om via gerechtelijke weg de vordering te incasseren?

#2:  Auteur: theod BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 19:37
    —
Ja

De factuur is namelijk niet volledig voldaan, dat er een bedrag dat exact even groot is als het BTW bedrag maakt niet uit, jij hebt namelijk de BTW al moeten afdragen (of moet dat nog) aan de belastingdienst.

#3:  Auteur: Paula Force BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 20:13
    —
Hartelijk dank voor uw snell reactie!
Ik neem aan dat ik in dat geval een advocaat of incassobureau in de arm moet nemen. Maar wat nu als als de advocaat of het incassobureau een sommering aan deze klant schrijft en de klant volhard in zijn weigering te betalen? Met andere woorden, ik probeer voor mijzelf te visualiseren hoe zo'n traject eruit ziet (maar heb er geen verstand van...)

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl