Gratis abonnement Pretium Privile stilzwijgend verlengd ....
#1: Gratis abonnement Pretium Privile stilzwijgend verlengd .... Auteur: Mark206Quiksilver
Geplaatst: wo 16 feb 2011 11:12
Ik heb schijnbaar een gratis abonnement op het blad 'Privilege' van telecomaanbieder Pretium Telecom gekregen, een jaar geleden.
Maar nu zie ik dat Pretium €80 aan contributie (abonnementsgeld?) heeft afgeschreven, dmv een machtiging, voor het nieuwe jaar. Echter heb ik Pretium nooit een machtiging gegeven voor het afschijven van deze contributie, alleen voor het afschrijven van m'n telefoonkosten en telefonie-abonnement.
Nu vraag ik me twee dingen af :
1. Mag Pretium Telecom zomaar die €80 van mijn rekening afschrijven, zonder dat ik ze daar specifiek voor gemachtigd heb?
2. Mag Pretium zomaar het GRATIS abonnement STILZWIJGEND verlengen?
|
#2: Auteur: bona fides
Geplaatst: wo 16 feb 2011 11:30
Hoe ben je precies aan dat gratis abonnement gekomen? Iets getekend?
|
#3: Auteur: Mark206Quiksilver
Geplaatst: wo 16 feb 2011 11:41
Ik heb destijds een telefonie-abonnement afgesloten bij Pretium Telecom en daarbij heb ik dat gratis abonnement gekregen. Maar naar mijn beste weten heb ik niet voor dat abonnement van Privilege getekend.
|
#4: Auteur: Jet
Geplaatst: wo 16 feb 2011 11:52
Als het goed is heb je een overeenkomst van Pretium. Staat daar niet exact in waar je precies voor tekent?
|
#5: Auteur: Mark206Quiksilver
Geplaatst: wo 16 feb 2011 11:55
Dat moet ik dan even nalezen, maar de aanbieding waar ik toen op in gegaan ben was niet dusdanig dat er geadverteerd werd met een gratis abonnement, als lokkertje ofzo.
|
#6: Auteur: Jet
Geplaatst: wo 16 feb 2011 12:19
#7: Auteur: Mark206Quiksilver
Geplaatst: do 17 feb 2011 14:16
Bedankt Jet voor de link, daar heb ik veel aan ....
Nadat ik dat gelezen heb, heb ik er weer meer vertrouwen in en ben ik meer bevestigd in m'n gevoel dat het niet wettig is wat Pretium/Privilege doet ....
Privilege is namelijk een zusterbedrijf van Pretium en ze verzorgen hun eigen klantenwerving, waarbij er geen koppeling bestaat tussen de aangeboden abonnementen.
Quote: |
Zie het antwoord van de staatssecretaris van Economische zaken. "Navraag bij Pretium Telecom levert op dat beide vennootschappen hun eigen klanten werving verzorgen, waarbij er geen koppeling bestaat tussen de aangeboden abonnementen."
|
Ik ben van plan om de afgechreven €80 te laten storneren, en dan af te wachten op een reactie van Pretium/Privilege.
Is dit verstandig, wat denken jullie hiervan?
|
#8: Auteur: bona fides
Geplaatst: do 17 feb 2011 14:48
Zeer waarschijnlijk ben je toch ooit akkoord gegaan met het abonnement, en heb je ook de algemene voorwaarden ontvangen. In dat geval zul je toch moeten betalen en het abonnement per volgend jaar alsnog opzeggen (opzegtermijn lijkt 3 maanden te zijn).
Het is een stomme truc, maar een truc die lijkt te werken.
|
#9: Auteur: Mark206Quiksilver
Geplaatst: do 17 feb 2011 15:02
bona fides schreef: | Zeer waarschijnlijk ben je toch ooit akkoord gegaan met het abonnement, en heb je ook de algemene voorwaarden ontvangen. In dat geval zul je toch moeten betalen en het abonnement per volgend jaar alsnog opzeggen (opzegtermijn lijkt 3 maanden te zijn).
Het is een stomme truc, maar een truc die lijkt te werken. |
Laten ze dan maar eens laten zien en/of horen waar ik akkoord gegaan ben met dat abonnement. Ik ben ook van plan om de voice log op te vragen van het gesprek met Pretium, eens terugluisteren waarop ik destijds ja en/of nee gezegt heb.
|
|