WIA en zwangerschap
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: WIA en zwangerschap Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: do 02 dec 2010 13:45
    —
Een goede vriendin van mij is al sinds anderhalf jaar ziek met spanning klachten als gevolg van ADD (ADHD zonder het hyperactieve) en is hierdoor zelfs op de psychiatrische afdeling van het ziekenhuis opgenomen geweest.

Middels een re-integratie traject was zij weer gedeeltelijk werkzaam in haar eigen functie. Op een gegeven moment bleek dat niet meer goed te gaan (het werd haar weer teveel) en zij is "afgekeurd" voor haar eigen werk. Werkgever geeft aan geen vervangende arbeid voor haar te hebben, anders dan 6 uurtjes per week (nu 24).

Nu blijkt echter dat zij ten tijde van de "keuring" zwanger was (en nog steeds is) en de verandering in de hormoonhuishouding door de zwangerschap mede bepalend is geweest voor de terugval en dus de "afkeuring". De arbo-diens accepteert dit niet en blijft bij het standpunt.

Situatie is nu "ziektewet" tot zwangerschapsverlof, hierna nog 6 weken "ziektewet" en dan ontslag/wia voor de uren meer dan de eerder genoemde 6.

Er is ook een re-integratie bureau ingezet om de mogelijkheden te bekijken en haar eventueel te begeleidden naar een andere baan, maar zij blijft het liefst bij haar huidige werkgever. Zij heeft daar altijd met veel plezier en naar alle tevredenheid gewerkt met haar ADD (die toen nog niet vastgesteld was).

Wat mij niet lekker zit is de combinatie "afkeuren" en de invloed van de zwangerschap hierop, maar heb hier niet voldoende kennis over. Kan iemand mij op weg helpen?

Groeten en bedankt,
Ronald

#2:  Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: ma 13 dec 2010 0:35
    —
Niemand?

#3:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: ma 13 dec 2010 10:13
    —
Second opinion aanvragen om zo het besluit van de arbo-arts van tafel te krijgen.

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl