Is de overwaarde van woning opeisbaar?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Is de overwaarde van woning opeisbaar? Auteur: MevrouwM BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010 9:35
    —
Omdat ex weigerd achterstallige kinderalimentatie te betalen is er dmv gerechtsdeurwaarder beslag gelegd op zijn woning. Deze ex blijft bij hoog en bij laag beweren dat ik geen cent van hem krijg en dreigt ook naar het buitenland te vertrekken zodat ik hem niet meer kan bereiken.

Nou weet ik dat er een behoorlijke overwaarde op het huis zit. Is het mogelijk om voor de komende tien jaar beslag te laten leggen op overwaarde of overwaarde op te eisen, zodat ik in ieder geval de kinderalimentatie, die heel hard nodig is, krijg? Voor de duidelijkheid het kind is nu 8 jaar oud.

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 08 okt 2010 13:28
    —
Je kunt als beslaglegger niet de overwaarde verzilveren door bijv. een tweede hypotheeklening af te sluiten op het huis. Wel kun je op een executieveiling aansturen.

#3:  Auteur: Flying V BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 21:56
    —
Heeft de EX inkomsten uit loondienst? Laat m dan lekker naar t buitenland gaan, dan is de beslagvrije voet nihil.
Overwaarde kan niet in beslag worden genomen, evenmin zgn. kredietruimte op een bankrekening. Er zijn maar weinig woningen in Nederland, waarbij de hypotheek lager is dan de waarde van de woning. Betaalt de weigerachtige niet, gewoon executie inzetten door de Notaris, na beslag op het pand.

#4:  Auteur: Ruby BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2010 15:08
    —
Ligt er natuurlijk ook nog aan naar welk land hij vertrekt. Als dit land aangesloten is bij het verdrag van New York is er niets aan de hand, is dit land er niet bij aangesloten heb je ene groter probleem om je rechtte laten gelden.

Welke landen zijn aangesloten?
In alfabetische volgorde zijn dat:

Algerije, Argentinië, Aruba, Australië, Barbados, Belarus, België, Bosnië-Herzegovina, Brazilië, Burkina Faso, Centraalafrikaanse Republiek, Chili, Colombia, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Ecuador, Estland, Filippijnen, Finland, Frankrijk, Griekenland, Guatemala, Haïti, Hongarije, Ierland, Israël, Italië, Kaapverdië, Kazachstan, Kyrgyzstan, Kroatië, Liberia, Luxemburg, Macedonië, Marokko, Mexico, Monaco, Nederland, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Niger, Noorwegen, Oostenrijk, Pakistan, Polen, Portugal, Republiek Moldavië, Roemenië, Servië en Montenegro, De Seychellen, Slovenië, Slowakije, Spanje, Sri Lanka, Suriname, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Uruguay, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl