Enkele maanden geleden heb ik samen met mijn vriendin besloten een reis via beaches.nl te boeken naar Siofok in Hongarije. Gezien het online vaak voorkomt dat er extra kosten bij het totaalbedrag worden opgeteld wilden we het formulier invullen tot de laatste stap om de reissom te kunnen bekijken. Het online boeken bleek echter makkelijker dan verwacht en zonder dat we het in de gaten hadden was de reis geboekt. Vanwege het feit dat de ingevulde gegevens deels onjuist waren besloten wij het formulier opnieuw te verzenden, ditmaal met een aantal kleine correcties.
Na het ontvangen van de bevestigingsbrief hebben wij de reissom voldaan. Omdat na het voldoen van de betaling wij enige tijd niets van beaches hebben gehoord hebben wij via de email gevraagd om bevestiging dat de boeking naar behoren is afgerond. Hierop kregen wij een reactie dat alles in orde zou zijn.
Een week voor vertrekdatum ontvingen wij de reisvoucher met daarin de reistijd en vertrekplaats werden vermeld. Het was ons tot donderdag avond niet duidelijk dat het twee maal verzenden van het webformulier voor een dubbele boeking heeft gezorgd. Donderdag avond jl heeft een medewerkster van Beaches contact met mij opgenomen om navraag te doen over de betaling van de 2e boeking. In dit gesprek heb ik bovenstaand verhaal uitgelegd, als reactie hierop wist de medewerkster niet direct hoe te handelen en vertelde mij dat ze na overleg opnieuw telefonisch contact op zou nemen.
Die avond heb ben ik niet terug gebeld door de medewerkster en heb ik aangenomen dat ze de dubbele boeking gecorrigeerd had. Gister avond werd ik wederom gebeld door een medewerker van beaches die mij nadrukkelijk vroeg de reissom nogmaals te voldoen. In het gesprek beweerde de medewerker dat indien ik niet voor een tweede keer de reis zou betalen we niet op vakantie mogen.
Aangezien het nu Zondag is lukt het niet om een geschillencommissie te bereiken en we zijn bang om morgen geweigerd te worden bij de bus indien we niet betalen.
De eerste boeking was maanden geleden en bevat foutieve informatie waaronder mijn adres en geboorte datum. Daarnaast hebben we na betaling van de juiste boeking via de mail om bevestiging gevraagd dat alles in orde was en dit was zo. Kan de organisatie ons inderdaad weigeren? Is het invullen van een webformulier rechtsgeldig? De gegevens in de boeking komen niet overeen met de mijn, betekent dit dat de boeking ongeldig is? Daarnaast is er bij de foutieve boeking geen enkele vorm van persoons identificatie geweest, kan ik hier wat mee? De aanmaning kwam pas binnen twee dagen voor de reis, mag dit?
Hopelijk kan iemand ons uit de brand helpen! (of mee op vakantie gaan:P)
|