Terugvorderen product in webwinkel met foute prijs 0 euro?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Terugvorderen product in webwinkel met foute prijs 0 euro? Auteur: Rechtertjuh BerichtGeplaatst: vr 04 jun 2010 15:18
    —
Hallo,

Ik heb een internet onderneming, en onlangs heb ik een fout begaan door fout te prijzen op mijn site en een product aan te bieden voor €0,00.
Voor dat ik mij dit realiseerde waren de betalingen verwerkt en lagen de producten bij de mensen thuis..

Wat is zijn mijn mogelijkheden tot terug vorderen van product/geld.

B.v.d.

#2:  Auteur: NickV BerichtGeplaatst: za 05 jun 2010 10:26
    —
Zie ook het arrest in de Otto-zaak: http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BC2420

Op grond van artikel 3:33 BW is de wil (die nodig is om tot een overeenkomst te komen) niet aanwezig bij jou, jij hebt geen geldig aanbod gedaan.

Als ik jou was zou die mensen een nette mail/brief sturen dat het gaat om een typefout en dat ze alsnog het juiste bedrag dienen over te maken of het product terug te sturen.

#3:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2010 10:25
    —
Groot verschil met de Otto-zaak is dat TS wel is overgegaan tot levering. Daarnaast is ons niet bekend om welk product het hier gaat en wat de inkoopprijs daarvan is. Waar het bij Otto wellicht evident was dat het niet kon, is dat in deze zaak misschien anders. Je zou dus meer informatie moeten geven.

#4:  Auteur: MarijnP BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2010 12:10
    —
BG schreef:
Groot verschil met de Otto-zaak is dat TS wel is overgegaan tot levering. Daarnaast is ons niet bekend om welk product het hier gaat en wat de inkoopprijs daarvan is. Waar het bij Otto wellicht evident was dat het niet kon, is dat in deze zaak misschien anders. Je zou dus meer informatie moeten geven.

Als producten gratis op een site staan van een commercieel bedrijf, zul je in 99% procent van de gevallen toch wel nader onderzoek moeten doen voordat je er op mag vertrouwen dat de prijs ook daadwerkelijk €0,- is, lijkt me.

#5:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2010 12:36
    —
Visitekaartjes zijn vaak ook gratis... Het is dus echt geheel afhankelijk van het soort product wat is aangeboden. Ofwel er ontbreekt mijns inziens de nodige informatie om te verwijzen naar de Otto-uitspraak.

#6:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2010 14:22
    —
Een prijs van € 0,00 lijkt me evident niet kunnen.

Dat er al geleverd is doet er m.i. vrijwel niet toe. De levering zorgt er alleen voor dat het de verkoper is die zal moeten procederen in plaats van de koper.

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl