Pensioenpremie terugbetalen aan werkgever
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Pensioenpremie terugbetalen aan werkgever Auteur: JvdE BerichtGeplaatst: do 27 mei 2010 17:05
    —
Beste lezers,

Naast mijn studie ben ik werkzaam in een hotel waar ik een 0-uren contract heb.

Nu werd me in april medegedeeld dat mijn werkgever bij de salarisberekeningen over de periode 2009-2010 verzuimd zijn om bij mij zogenoemde pensioenpremie en Sohor-premie (vut) in te houden.

Hierdoor heb ik toendertijd blijkbaar teveel nettoloon ontvangen. Echter was ik me daar niet van bewust. Daarnaast valt er mij ook niets te verwijten.

Nu komen ze met het verzoek om het teveel betaalde geld terug te betalen, te weten 265€.

Mijn vraag is of ik dit daadwerkelijk verplicht ben?
en welke stappen adviseert u me te ondernemen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie!

Jos

#2:  Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2010 9:40
    —
Als er inderdaad te weinig inhoudingen zijn gedaan, dan dienen die alsnog te geschieden. Die afdrachten dient de werkgever namelijk "gewoon" te doen, of heeft de werkgever wellicht al gedaan. Daarmee heeft hij - onverschuldigd - te veel netto loon aan jou uitgekeerd.

Dat teveel betaalde loon mag hij de eerstvolgende keer in één keer verrekenen met jouw salaris. Echter als je met je werkgever in gesprek gaat en hem wijst op zijn plicht als goed werkgever, dan kun je wellicht overeenkomen om in termijnen terug te betalen/te verrekenen.

#3:  Auteur: JvdE BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010 18:39
    —
Ik was er al bang voor, in ieder geval vriendelijk bedankt voor uw snelle reactie.
Gelukkig kan het in termijnen terugbetaald worden.

Mvg Jos

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl