bouw- en woningtoezicht, milieuinspectie en brandveiligheid
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: bouw- en woningtoezicht, milieuinspectie en brandveiligheid Auteur: Shahrzad BerichtGeplaatst: wo 26 mei 2010 13:52
    —
Hallo,

Even een vraagje. Mogen de toezichthouders van de milieuinspectie en de brandweer situaties met betrekking tot een bouwtechnische toestand (gevaarlijk of illegaal) constateren en dit doorgeven aan de toezichthouders van bouw- en woningtoezicht? Dus een soort signaaltoezicht. Want ik heb namelijk gehoord dat de inspecteurs van bouw- en woningtoezicht verplicht zijn de siatuatie zelf ter plekke waar te nemen. En weten jullie op welke wetsartikel of jurisprudentie dit gebasseerd is?

Groetjes

Shahrzad

#2: Re: bouw- en woningtoezicht, milieuinspectie en brandveiligheid Auteur: BartL BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010 9:13
    —
Shahrzad schreef:
Hallo,

Even een vraagje. Mogen de toezichthouders van de milieuinspectie en de brandweer situaties met betrekking tot een bouwtechnische toestand (gevaarlijk of illegaal) constateren en dit doorgeven aan de toezichthouders van bouw- en woningtoezicht? Dus een soort signaaltoezicht. Want ik heb namelijk gehoord dat de inspecteurs van bouw- en woningtoezicht verplicht zijn de siatuatie zelf ter plekke waar te nemen. En weten jullie op welke wetsartikel of jurisprudentie dit gebasseerd is?

Groetjes

Shahrzad

Tippen mag natuurlijk altijd. Dat mag ik ook wanneer ik in de supermarkt een gevaarlijke situatie tegenkom. En aangewezen toezichthouders (hoofdstuk 5 Awb) krijgen juist meer bevoegdheden, niet minder.

Wanneer er een toezichthouder op eigen titel (artikel 100 Woningwet bijvoorbeeld) handhavend gaat optreden of gebruik wil maken van de bevoegdheden in hoofdstuk 5 moet hij wel belast zijn met toezicht op dat specifieke rechtsgebied.

#3:  Auteur: Shahrzad BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010 11:57
    —
Hey bedankt voor je reactie.

Dus wat je eigenlijk zegt is dat in een integraal handhavingstraject (en dan heb ik het niet over de Wabo of iets) de toezichthouders die gaan werken met signaaltoezicht gemandateerd worden met elkaars toezichthoudende/handhavende taken?

Groetjes

Shahrzad

#4:  Auteur: BartL BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010 15:59
    —
Shahrzad schreef:
Dus wat je eigenlijk zegt is dat in een integraal handhavingstraject (en dan heb ik het niet over de Wabo of iets) de toezichthouders die gaan werken met signaaltoezicht gemandateerd worden met elkaars toezichthoudende/handhavende taken?
Shahrzad

Niet helemaal. Volgens mij is er bij signaaltoezicht geen mandatering nodig indien enkel wordt gesignaleerd en deze signalering wordt doorgegeven aan de wel bevoegde toezichthouder.

Wil hij de boel stilleggen op grond van een overtreding van een wet waar hij geen aangewezen toezichthouder van is dan zal dat niet gaan.

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl