nokia n97
#1: nokia n97 Auteur: tonygils
Geplaatst: di 04 mei 2010 16:29
ik heb een aantal maanden geleden een telefoon abbonement genomen van Vodafone met een nokia n97.
Nu heb ik al problemen met de telefoon vanaf het begin. Ik heb de eerste week het toestel omgeruild omdat hij het massageheugen niet herkende. Daarna heb ik het toestel 1 x op laten sturen omdat het scherm het niet deed, heb ik hem inmiddels 4 keer in de winkel achtergelaten voor softwareupdates en reparaties, maar nog werkt het toestel niet goed. hij blijft vaak haperen, het touchscreen werkt niet, enz enz. Ik ben deze telefoon ontzettend beu en daarom wil ik dat ik een ander toestel krijg dan een n97, of mijn geld terug. Maar het probleem is dat ik maar ongeveer 50 euro voor het toestel betaald heb, omdat ik er een abbonement bij heb afgesloten. In hoeverre heb ik hier recht op?
alvast bedankt!
|
#2: Auteur: pacta sunt servanda
Geplaatst: di 04 mei 2010 16:42
Ten eerste heb je misschien 50,- 'cash' betaald, maar de kosten van de GSM zitten ook gewoon in het abbonment verwerkt.
Ik zou als ik jou was een nette brief sturen waarin je chronologisch alles vermeldt. Daarbij geef je aan dat je ze ruim genoeg mogelijkheden hebt gegeven om een en ander te repareren.
Dan geef je direct ook aan dat je graag een vervangend toestel wilt. Geef ze een redelijke termijn van 2 tot 4 weken.
Veel meer (behalve gerechtelijke stappen) kun je niet ondernemen.
|
#3: Auteur: Nico1979
Geplaatst: wo 05 mei 2010 13:12
Voordat ts begint met het sturen van brieven, zou ik eerst gewoon eens het verhaal doen in de winkel waar het abonnement is afgesloten en het toestel is gekocht en daar vragen om een vervangend toestel. Indien de winkel hier niet toe bereid is, kan altijd nog de door jou voorgestelde brief geschreven worden.
|
#4: Auteur: cia76
Geplaatst: wo 05 mei 2010 21:01
De waarde van de telefoon (zonder abonnement) is gewoon bekend en dat is dan ook de waarde waarvoor je een vervangend toestel zou moeten vragen. (iets van 500 Euro?)
|
#5: Auteur: klokluider
Geplaatst: do 06 mei 2010 11:21
Quote: | (iets van 500 Euro?) |
goed geschat gemiddelde, prijzen variėren van 416 tot zelfs 600 (van 699 voor 599)
|
|