Gewaarschuwt en daarna gestraft
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Gewaarschuwt en daarna gestraft Auteur: Acda BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2010 15:21
    —
Augustus 2010 ben ik getroffen door een hersenbloeding , een forse bloeding maar gelkukkig niet op een vitale plek. Zoals iedereen zal begrijpen ben ik er dus een poosje uitgeweest bij mijn werkgever , om exacte data te noemen , ik ben zaterdag 22 augustus getroffen door de bloeding , en de tweede week van januari weer aan de slag gegaan, een verzuim van bijna 5 maanden. Bij terugkeer constateerde ik geheel verwacht dat men mijn plaats/functie heeft ingevuld met een collega van een ander filliaal , logisch tot zo ver.....
Bij mijn terugkeer , werd er erg om de hete brei heen gedraaid , een directe collega van mij heeft besloten van zijn pensioen te gaan genieten en zonder het met zoveel woorden te zeggen wordt er veel gezinspeeld dat ik enkel zijn functie kan gaan krijgen maar dat mijn oorspronkelijke functie naar de plaatsvervanger zal gaan. voor mij houdt dit in dat mijn werkzaamheden ernstig gaan veranderen , van een actieve speler aan een zeer drukke werkplaatsreceptie naar iemand met hoofdzakelijk een functie van archieveren en administratieve werkzaamheden.

Voor de goede orde , men noemt de functie hetzelfde , het salaris wordt niet aangepast en mijn standplaats wordt niet veranderd.

Moet ik zomaar akkoord gaan met deze verandering?

#2:  Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2010 16:54
    —
Ik begrijp de titel van het bericht niet helemaal... of eigenlijk helemaal niet!

Wellicht dat er nog iest meet een waarschuwing en bestraffing in het verhaal verwerkt moet worden, zodat ook beter beoordeeld kan worden in hoeverre je ergens akkoord mee dient te gaan?

#3:  Auteur: Acda BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2010 19:34
    —
Ja nu je het zegt is het inderdaad niet helemaal duidelijk. omdat ik gelukkig geen blijvende schade heb overgehouden aan de hersenbloeding zien wij deze als een waarschuwing . mensen in mijn omgeving vragen me weleens :" Heb je iets aan je hersenbloeding overgehouden?" hellaas moet ik dan zeggen dat het enige wat ik aan overhou een andere baan is. De bedrijfsarts is met mij eens dat een verandering van werkzaamheden binnen het reintegratieproces in elk geval zeer ongewenst en ook zeer ongebruikelijk is , mijn baas heeft daar echter maling aan. Dus de waarschuwing die ik van mijn lijf heb gekregen , daar krijg ik nu van mijn baas straf voor , beetje figuurlijk omschreven. Overigens wil mijn baas niets op papier zetten omtrend de andere werkzaamheden , de functieomschrijving blijft immers hetzelfde is zijn verweer. Ik voel me gestraft voor een hersenbloeding en vraag me af of dit alles zomaar kan.

#4:  Auteur: Acda BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2010 18:23
    —
Heeft iemand hier een advies in ? binnenkort wordt er over gesproken en het is voor mij erg belangrijk om te weten wat ik wel en niet kan zeggen.

#5:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010 10:27
    —
Tja, het zal best zo zijn dat je functiebeschrijving hetzelfde blijft, maar de inhoud van de functie is dat natuurlijk niet. Als jij zeker weet wat jij je oude baan gewoon weer aankunt, dan lijkt het mij toe dat je recht hebt om op de oude plek terug te keren. Het hangt misschien ook een beetje samen met waarom die collega van het andere filiaal naar jullie filiaal is gegaan. Was dat alleen voor het tijdelijk invullen van jouw functie of zou hij daar zijn baan verliezen?

De jurisprudentie zegt dat een werknemer op redelijke eisen van de werkgever moet ingaan. Maar: een werkgever moet zich ook een goed werkgever tonen.

Je kunt een formeel traject instappen. Dat kan in je nadeel aflopen, maar ook in je voordeel (dus: dat je terug mag naar je oude functie). Dat voordeel kan echter wel als een nadeel uitpakken, want formele trajecten verzuren.

Ik adviseer je daarom in goed overleg met je werkgever een middenweg proberen te vinden. Misschien is het mogelijk dat jullie de functies 50-50 invullen? Dan hebben jullie allebei een werkplaats-deel en een meer administratief deel. Voel je daar voor?

#6:  Auteur: Acda BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010 23:15
    —
Het 50% -50% principe heb ik voorgesteld maar dit was onbespreekbaar. Het dreigt een beetje onnodig te escaleren. Ik ben welliswaar lang afwezig geweest , maar wel buiten mijn schuld om , en dat mijn functie tijdelijk wordt ingevuld lijkt mij niet meer dan logisch , maar verwachte hem wel in zijn geheel terug te krijgen. We zullen wel in gesprek gaan maar daar is vaak geen ruimte voor een voorstel , het is dan meer werkinstructie dan werkoverleg.

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl