Zienswijze
#1: Zienswijze Auteur: Ilie
Geplaatst: di 30 mrt 2010 20:34
Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag:
Ik heb recent een zienswijze ingediend op een voorgenomen beschikking. Nu is de beschikking genomen en wil ik graag bezwaar gaan maken. Hiervoor wil ik dezelfde brief als voor de zienswijze gebruiken. Kan dit of is dit erg ongebruikelijk en moet ik echt een nieuwe brief schrijven. Inhoudelijk zal deze nl. niet veel verschillen van de zienswijze, maar ik zou het natuurlijk wel wat anders kunnen verwoorden...
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groet, Ilie
|
#2: Auteur: StevenK
Geplaatst: di 30 mrt 2010 21:25
Het is niet ongebruikelijk de zienswijze ook als bezwaar in te dienen, maar in ieder geval wil je daar aan toevoegen enige woorden over de wijze waarop wel (of niet) in is gegaan op de argumenten die je in je zienswijze hebt aangevoerd.
|
#3: Auteur: bona fides
Geplaatst: di 30 mrt 2010 21:59
Normaal gesproken is bezwaar niet mogelijk en moet je direct in beroep bij de bestuursrechter (art. 7:1 lid 1 sub d Awb).
|
#4: Auteur: StevenK
Geplaatst: di 30 mrt 2010 22:05
bona fides schreef: | Normaal gesproken is bezwaar niet mogelijk en moet je direct in beroep bij de bestuursrechter (art. 7:1 lid 1 sub d Awb). |
Dat geldt alleen bij toepassing afdeling 3.4; een beschikking is veelal niet het soort besluit dat openbaar wordt voorbereid.
|
#5: Auteur: bona fides
Geplaatst: wo 31 mrt 2010 0:06
Ja, je hebt gelijk dat zienswijze niet betekent dat toepassing is gegeven aan afdeling 3.4.
|
|