overwaarde verdeling
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: overwaarde verdeling Auteur: raymakers BerichtGeplaatst: ma 08 mrt 2010 17:46
    —
Goededag allemaal.

Mijn vriendin en ik hebben 3 jaar geleden een huisje samen gekocht.
Nu is het punt dat we uit elkaar zijn, ze heeft me verlaten.
We hebben besloten dat we het huis gaan verkopen.
in die 3 jaar hebben we een overwaarde opgeboud op het huis van zo'n €20.000,- alle vaste lasten dus ook de volledige hypotheekkosten worden van mijn rekening afgeschreven (geen gezamelijke)
Zij wil nu geen bijdrage doen aan de hypotheek want ze woont er niet meer zegt ze.

Nu is mijn vraag: heeft zij nog alle recht op de helft van de overwaarde?
ook al betaald ze niet mee aan de lasten. en hoe kan ik dit het beste regelen om die lasten te verekenen met de overwaarde???

mvg Jan

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 08 mrt 2010 20:42
    —
Het is m.i. het eenvoudigst om niet in termen van overwaarde te denken.

Jullie hebben samen een huis en samen een hypotheeklening, vermoedelijk ieder de helft. Ieder krijgt dus de helft van de verkoopprijs en lost daarmee zijn helft van de hypotheeklening af. Hou je iets over, dan is dat de overwaarde.

Zolang het huis niet verkocht is, moeten jullie samen betalen aan de hypotheek en vaste lasten, bijv. ieder de helft (de verhouding kan natuurlijk ook anders zijn, dat weet ik niet). Woon jij nu echter alleen in het huis, dan ben je in principe een gebruiksvergoeding verschuldigd aan je ex. Dit is een rekensommetje dat je apart kunt maken van de verdeling van de opbrengst van de verkoop.

#3:  Auteur: raymakers BerichtGeplaatst: do 11 mrt 2010 11:56
    —
Dank u voor uw reactie.
We hebben afgesproken om voor de zekerheid een contract op te stellen.
zodat dat bij de notaris alles eerlijk verdeeld kan worden.

mvg Raymakers

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl