Wijziging 7:15 lid 3 Awb met 6:18 Awb
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Wijziging 7:15 lid 3 Awb met 6:18 Awb Auteur: arend444 BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2010 15:11
    —
Er is in een besluit op bezwaar niet beslist over proceskosten ex. art. 7:15 lid 3 Awb. Hierop is het ingestelde beroep gegrond.

Kan ik het besluit op bezwaar voor wat betreft dit onderdeel nog wijzigen middels art. 6:18 Awb?

#2:  Auteur: klokluider BerichtGeplaatst: di 09 mrt 2010 13:29
    —
Nee dat kan m.i. niet.

Je wijzigt ambtshalve de beslissing op bezwaar. Hierdoor wordt 6.18 Awb van toepassing op het ingestelde beroep. Het feit dat je het besluit intrekt en een nieuw besluit geeft zal m.i. ook leiden tot een veroordeling in de kosten van beroep. Indien betrokkene zelf procedeert zou ik persoonlijk aangeven dat het griffierecht aan hem teruggestort gaat worden indien hij zijn beroepschrift intrekt nu volledig tegemoet is gekomen aan zijn beroep en er geen belang meer is. Procedeert betrokkene met een gemachtigde zou ik naast het griffierecht aangeven een procespunt aan proceskosten (indienen beroepschrift) aan te bieden.

Ik denk dat deze procedure dan snel is beëindigt Wink

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 09 mrt 2010 19:13
    —
Het kan dus wel?

#4:  Auteur: klokluider BerichtGeplaatst: wo 10 mrt 2010 19:52
    —
nee, je kan het niet wijzigen middels 6:18 zoals TS vroeg en daar heb ik antwoord op gegeven.

Mijn antwoord beoogde een juiste toepassing te geven om TS niet in de veronderstelling te laten dat een bezwaarschrift dus gewijzigd kan worden op grond van artikel 6:18 Awb.

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl