Zakelijke dienstverlening 15jarige
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Zakelijke dienstverlening 15jarige Auteur: etiennebruines BerichtGeplaatst: di 23 feb 2010 19:41
    —
Goedendag,

Ik weet niet zeker of dit een vraag is voor op dit forum, maar ik waag maar een gokje.

Van horen zeggen heb ik begrepen dat zakelijke dienstverlening pas vanaf 16 jaar en ouder is.
Echter heb ik bij de Kamer van Koophandel en Belastingdienst geen problemen ondervonden.
De zoekfunctie bij wetten.overheid.nl leverde geen succes op.

Zou iemand mij kunnen informeren over de mogelijkheden/beperkingen voor zakelijke dienstverlening (hosten van websites, registreren van domeinnamen, ontwerpen van websites, voor bedrijven), voor een 15-jarige met een eenmanszaak?

Groet,
Etienne Bruines

#2:  Auteur: marionvangelder BerichtGeplaatst: za 27 feb 2010 1:16
    —
Als je onder 18 jaar bent dan ben je volgens de wet handelingsonbekwaam. Dit houdt in dat je geen rechtshandelingen mag verrichten zonder toestemming van je ouders/voogd.

Bij het kopen van goederen/website's of het afsluiten van contracten zal je al toestemming moet vragen ( bij elke handeling). Als je geen toestemming vraagt dan zouden de ouders deze handeling ongedaan kunnen maken.

Veel ondernemers worden dan ook afgeschrikt omdat ze niet zeker weten of je toestemming hebt verkregen.

Als je 16 jaar bent kan je bij de rechter vragen om handlichting. Dit houdt in dat je aan de rechter moet vragen om handelingsbekwaam te worden voor rechtshandelingen binnen de onderneming. Dan hoef je voor zakelijke besluiten geen toestemming te vragen aan je ouders.

misschien kan je hier wat meer mee:

http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/rechtsvormen/bv_of_eenmanszaak/minderjarige_ondernemers/

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl